02 februari 2012

Utmaningen Teknik 5: naturliga inramningar

Här har jag jobbat med både kort skärpedjup, rörelseoskärpa och en naturlig inramning.

Det blev några exponeringar, men sen satt den. Jag såg stråkarna fara fram och tillbaka och i ett läge bildade de också en naturlig inramning till flickan i mitten.

Detta var när musikskolan hade uppträdande i Främmestad kyrka den 8/12-2010.
(Det blev visst fel år på bilden)

Så, veckans utmaning gäller att naturligt rama in någonting.
Att använda kort skärpedjup, som ni nu kan, förstärker den naturliga inramningen som oftast.
Att också blanda in rörelseoskärpa är överkurs! (men givetvis okay om man vill)
Men man tager det man haver. Det gäller att öppna ögonen och sinnena! Att vara kreativ!
Lycka till!

Frågor om tekniken är helt okay att ställa i kommentarsfältet!
 
Redovisning onsdag 8 februari!

3 kommentarer:

annette sa...

Lite att bita i, för efter att ha tittat på den här fina bilden så känns det ju spännande att försöka få med ngt mer att tänka på än själva inramningen, gillar att lägga tanke och tid för att få till Dina utmaningar!

Ha en bra dag!

annette

Della sa...

För mig blir det för mycket just nu att publicera bilder till utmaningarna och kommentera hos andra. Men jag följer det och funderar själv över teknikerna.

Elisabeth Källblad sa...

Kul Annette! Då har jag fått till det som jag vill, att det ska kännas kul, utmanande och framför allt lärorikt!

Della, inga bekymmer! När du har tid går kommer du tillbaka hit och spanar efter tekniker du vill testa, eller för att få inspiration! :-)
Kul att du tänker på dem i alla fall, då får du ut något du med av dem. Allt behöver ju inte alltid redovisas.

Det är hundratals besökare hit till bloggen vid varje utmaning, och hur många är vi som lägger upp? Typ fem! Så då blir det väl vi fem som lär de andra!
:-D

Bloggintresserade