23 juli 2012

Valpar, Vick och Full rulle!

De växer så otroligt! Nu har den störste med råge passerat halvkilot. Vid födseln vägde han 220g! Det är han överst av de två "omärkta" valparna. Den omärkte under är Fiona.

Den "gule" ligger ofta på rygg, liksom även Flingan gjort innan hon blev dräktig!

Det har varit två hektiska veckor. Jag har vickat heltid på essungaredaktionen och har både ett bröllop och ett gäng produktbilder att redigera nu snabbt under veckan som kommer! Men absolut, det är kul när det rör på sig!

5 kommentarer:

Della sa...

De ser ut att ha det riktigt gosigt.

Lotta sa...

Mysiga tjocksmockar:)

annette sa...

Ha, ha så mysigt dom har det, helt otroligt hur fort dom växer och blir så där mulliga och söta.
Har Ni hittat namn till alla?
Tänker lite på lilla Flinga, ibland förstår jag inte hur en så liten hund kan ha så många valpar i magen och sedan dia dessa så dom blir så här mulliga och goa, hoppas hon mår bra!!
Fotovecka i Härjedalen, visst vore det kul, fast lite vis efter den här veckan så är jag tveksam till att bestämma så långt i förväg, vi har nästan regnat bort,men å andra sidan så får jag ju inte heller bestämma när jag vill ha semester;)
Har tidig semester nästa år, vi kan väl ha det lite i åtanke, har haft lite tankar på Norge, men jag brukar ju inte planera så långt i förväg!
Bra att Du har mycket jobb,snart kan Du välja och vraka;)

Elisabeth Källblad sa...

Japp, alla har namn, det måste ju ha något i stamtavlan. Den lila är Fonzo, den gula är Ferdinand, den röda är Fedora, den översta omärkta är Fantomen och den under är Fiona.

Flingan är rätt tunn. Hon har fri tillgång till bästa mamma-barn fodret, men det tar på henne. Nu ska vi börja fodra valparna för att underlätta för Flingan.

Det var bara en tanke om Funäsdalen, då vi alla (du, jag, Anna) verkar ha våra band dit! Vi tar det via mejlen.

Ha en fin dag, nu ska jag hälsa på hos dig också... :)

annette sa...

Vad fina namn och alla på F, måste ha varit lite tankar för att komma på.
Ja, det måste ju ta på Flinga, hoppas hon tar sig om valparna nu får lite annan mat.
Du, en packåsna vore nog bättre än kärra i sommarfjällen, är lite sten och annat i vägen på sommarfjällen, är liksom inte så "banat" som vinterfjällen:-))
Ha en bra dag!

Bloggintresserade