23 oktober 2009

KAN inte låta bli...


Det måste bara bli en djur bild till... Nä, en Foppa OCH Amiral-bild!
.
Jobbar ju nu i helgen. I dag var jag iväg på ett jobb, sen hem i mellan, lagade mat till familjen och stack iväg på nästa. Sen direkt hem och käkade lite (microvärmt) själv, då fick jag se detta!
Herr Amiral flög rätt mot Fröken Foppa som satt helt stilla på kökskranen. Fröken Foppa hoppade genast undan, och sen var "dansen" igång.
.
Jag hade lämnat kameran i bilen, för min "rast" skulle vara väldigt kort. Så ut for jag och hämta in den igen. Allt medan min, från början ljumna, mat kallna mer och mer. Fick ingen riktig riktig höjdarbild, men det gör ingenting. Det var helt otroligt att se hur de flög omkring och liksom dansade.
.
Nu kan man tänka sig att fjärilar är fågelmat och därför var det en jakt? Kan vara så, men Foppa hade faktiskt lätt kunnat knipa Amiral i så fall. Kanske fåglar leker med maten innan, såsom katter gärna för för att "möra" till råttköttet? Men det såg och kändes faktiskt inte ut som det, oftast var det Herr Amiral som började med att fladdra rätt på Fröken Foppa...
.
Middagen? Ugnsbakade kasslerstavar med paprika och kronärtskockar, lätt duschat i citron. Till det skivad Armandie potatis, medium-rostad i ugnen med örtsalt och olja. Bantarmat? Kanske inte, men gott. Till och med kallt...
.
Sen var det iväg på två nya jobb... Mätt och lite förundrad över Foppa och Amiral.
.
Luciakandidaterna presenterades föresten i dag. Klicka här för att se dem.
Ljudet hade jag tagit upp när fjolårets lucia med tärnor sjöng på äldreboendet Kerstinsås förra året, något vårt Luciafölje gör varje år.
Det som var lite extra kul var att nu fungerar det på tinninga-webben. Nu går det att använda den bildspelsteknik som jag var på en Fojo-kurs för ett år sedan och lärde av Lars Dareberg.
Kanske kommer få bli mer sådan nu då?

Inga kommentarer:

Bloggintresserade