06 september 2011

Avklädning (Bild nr 232 rest 133)

Nu är det klippt!

7 kommentarer:

annette sa...

Stackars fåret, dels bli av med pälsen nu när det börjar bli kallt, och sedan oxå förevigas på bloggen i sin nakenhet;)
Fast jag tycker ändå inte att den ser ut att lida direkt när jag ser på ögonen!!

Ha det bra!

annette

annette sa...

God Morgon!
Min vana trogen när jag söker något så googlade jag och hittade ett program som heter "Kizoa" där jag kunde göra bildspel.
Gratisprogram där det väl oxå gick att uppdatera för pengar och göra lite mer, men se det gjorde ju inte jag;)
Tyckte det var enkelt och bra och storleken på bilderna blev oxå bra när jag använde medium.
Hösten är en tid för vila säger många, men oftast tycker jag det är tvärtom, allt drar igång och jobbet tar ju alltför mycket tid från dom 24 timmar som finns per dygn!
Du får försöka sno till Dej små stunder av egentid för det behövs för att orka hela hösten!

Take Care!

Kram!

annette

annette sa...

Glömde;)
Det som var extra bra med "Kizoa" var att det gick att kopiera HTML koden på ett enkelt sätt och sedan bara klistra in i bloggen;)

Ha en bra dag!

annette

Della sa...

Det måste vara en lustig känsla att bli av med så mycket tjock ull. Som att byta ut de bylsiga vinterkläderna mot något lätt för våren. Vilken frihet.

Bonnfrua sa...

Fårklippare är verkligen duktiga! Och jag tror nog att kretterna tycker det är skönt att bli av med några lager. :-)
Det knasigaste jag sett i fårväg var på en resa mellan Dongola och Argo (Sudan) där ett får var fastbundet "platt" på taxins, dvs toyotapicupens påbygda tak. Det låg där utan att bräka eller nåt. Och där satt vi ihopklämda på långbänkar (lagom till tre men ofta fyra eller fem människor) och skumpade fram och försökte undvika att komma för nära taket med huvudet när rumpan lyfte från plankan vi satt på.

annette sa...

Hallå!

Vill bara önska Dej en fin Helg,kanske Du skall jobba och då hoppas jag att Du får åka på lite trevliga uppdrag!

Kram!

annette

AnnaKK sa...

Är det för baggens skull de har klätts av? :-)

Jag som inte kan särskilt mycket om fårskötsel trodde att grannens får hade blivit klippta för att det skulle gå att ta sej en ordentligt titt på dem, så att säga! Och några av dem hade blivit färgmärkta på bakdelen, och det trodde jag bettydde att grannen "sett nåt fel" på dem och bestämt att dessa skulle gå till slakt. Men så fel jag hade - det var ju baggen som hade "stämplat in"!! :-D

Trevlig helg! :-)

Bloggintresserade