08 juli 2009

Avdunstning


Så fort det kommer tre droppar, dunstar det lika fort igen. "Små älvor dansar ute på fälten". Djurens bete torkar. Det är inte kul. Vi jobbar för fullt med att haga in nytt, men får är som bekant rymmare "av naturen"...

I dag, liksom i tre dagar nu, har det mullrat och blixtrat runt omkring oss mer eller mindre hela tiden. Men på något märkligt sätt undviker regnet vårt område. Våra vänner på andra sidan Nossebro blev helt dränkta häromadagen. Alltså, varför? Nätet slås ut, men inget regn. Strömmen går, men inget regn.

Nu hoppas jag på en ordentlig rotblöta snart. För mina djurs skull!


När jag inte dansar regndans, skrapar bort färg, lagar mat, tvättar eller bygger hag så mockar jag. Det blir en hel del under vintern. Skönt att slippa mocka var dag då, men nu kommer som sagt var allt på en gång... Phu!
Vet ni, jag har kommit på en ny träningsgrej... POWER MOCKNING! Alldeles lysande bra och hur svettigt som helst! :D

Så härmed säljes gymkort till mitt ladugårdsgym, specialitet powermockning för bicepsen...

Eller nåt...
Och snart är semestern slut!!! :-(

Men i morgon blir det crosskörning!
Då är jag "bara" mamma!
Eller nåt...

Inga kommentarer:

Bloggintresserade