31 juli 2009

Har medium vuxit?

Rätta mig om jag har fel!
Men jag har för mig att storleken MEDIUM var 38 förut.
Small var 34-36 och Large var 40-42...

Nu shoppade jag mitt femte och sista "tält".
Där står det Medium 40-42...



"Tält" är ett mycket bra plagg.
När man slutat röka och går upp vikt (vilket tydligen de flesta gör)
Då inhandlar man ett par "tält" där man kan gömma alla extra kg, som givetvis enbart sätter sig på mage, rumpa, lår och fyller fint runt midjan.

Sen går det bara på två sätt:
1) Man vänjer sig, och accepterar långsamt sin volym under tält-tiden.
"-Jaha, så här ser jag ut, och har inga problem med det, har du?!!"
Man köper dessutom fler tält, för att de är så lediga, snygga och bekväma!

2) Man åtgärdar kilona som ingen får se där under tältet. Sen återvänder man till tajta toppar och baddräkt efter tälttiden. Mer eller minde utan att någon märkt något...
Vad man gör med tälten?
Ingen aning!
Kanske spar för framtida behov?
Eller njuter av att veta att man INTE gömmer några kilon under tältet längre. Utan att någon vet om det?

2 kommentarer:

lena f karlsson sa...

Hej Elisabeth!
Har sett dina foton kanon fina.
Gillar dina kommentarer speciellt.
Mvh lena göteborg

Elisabeth Källblad sa...

Tack Lena!

Det är lite speciellt att skriva texter på bloggen vs i "tinninga" eller adra medier.
Kul att du gilla dem!
Blir glad!

Bloggintresserade