17 februari 2010

Avklippta hästar


Jag har klippt av några hästar. Holger till vänster och Fammy till höger. Vet inte vad som for i mig, men jag är nöjd. Faktiskt riktigt nöjd.

Fammy var med i tinninga i måndags. Över en och en halv spalt. Det är inte mycket plats alltså. Jag visste det skulle bli väldigt trångt och alla vet hur Fammy / en häst ser ut, det viktiga här var de som satt i släden och just att det var en släde spänd för häst. Därför den lilla biten av Fammy och tömmen. Men resten fick anses som onödigt i just det här fallet när texten handlade om de som åkte, och utrymmet var riktigt begränsat. Därför blev hon avklippt.

Holger var med i tinninga i dag. Över fyra spalt. Det är rätt stort när bilden är kvadratisk, och formatet tabloid. Jag älskar bilden. Artikeln handlade om barbackaridning. Här ser man en mysig tjej i nära kontakt med Holger. Alla som någon gång ridit så, kan nästan känna värmen från hästen. Och tjejens blick sen. Det är flickan som har lov, är på sportlovsaktivitet, barbacka. DET var det viktiga, inte hur Holger ser ut i helfigur... på något sätt. Hade hela huvudet varit med hade det tagit blicken från flickan. Därför blev han avklippt.

Detta var första gången jag klippt av någon häst. Men förmodligen inte den sista. OM det illusterar, framhäver texten bättre, inte för klippandet skull.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt klippt, tycker jag. Fokus på rätt ställe...

Elisabeth Källblad sa...

Tack!

Bloggintresserade