02 oktober 2011

Ny fotokurs startar (Bild nr 245 rest 120)

Onsdagen den 12:e Oktober startar fotokursen
"Så tänker systemkameran"
Klockan 18-20.30 i Nossebro Lärcentra. (Snett emot Sparbanken över gatan)
Vid sex tillfällen träffas vi och går vi igenom hur en systemkamera "tänker" och framför allt hur vi själva tar kontrollen över den.
Det blir varvat teori och praktik.

Det finns några platser kvar!
Anmälan och frågor sker till Jenny Svensson på Studieförbundet Vuxenskolan.
Telefon 0512-339 83
eller via e-post till: Jenny Svensson
Kursprogrammet finns på Studieförbundets hemsida

Nu ser jag fram emot massor av supertaggade kursdeltagare, och att vi får en riktigt rolig höst tillsammans!!!

6 kommentarer:

Della sa...

Låter kul! Men lite långt bort för mig... :-(

Bonnfrua sa...

Den bilden var fyndig och jag fattar vad jag ser. :-)

Kunde inte fotokursen hållas lite mer på den här sidan VÄttern? Det är liksom för långt till Nossebro.

Ack ja, allt kan man inte få.
Önsakr dig dock en bra vecka!!!

AnnaKK sa...

Hoppas det blir en kurs den här gången!!! :-)

Jag har inte sett till några utskick från studieförbunden här i trakten i postskörden än, men det kommer väl... Fast jag tvivlar på att det blir någon kurs för min del oavsett hur utbudet ser ut - fast man ska ju aldrig säga aldrig förstås! Maken vill lära sej mer engelska, så jag kanske ska ta och anmäla honom till en sån kurs!? :-D Själv skulle jag nog helst testa ett hantverk av nåt slag... Dreja, typ!! Det har jag aldrig fått möjlighet att prova på ens i skolan eller så.

Handarbetet nummer ett för min del är ju annars som sagt var att diska! ;-) Har inte haft diskmaskin sen i augusti -99, då den vi hade orsakade att ett alldeles nyinlagt köksgolv fick rivas upp igen och bytas ut - inklusive allt som fanns under golvet också. >:-I

Dottern har haft en bänkdiskmaskin ståendes obrukbar i sitt kök i ett par veckor nu - hon och pojkvännen (det är han som har köpt den, ett begagnatfynd) kan visst inte riktigt klura ut hur de ska koppla in den!?! ;-)

Elisabeth Källblad sa...

Della, alla mina bästa bloggvänner bor för långt borta... :-(

Bonnfrua, denna var inte med på ljusfestivalen, utan den stod längs vägen till Trollhättan.

Jag såg den flera gånger och tänkte att jag skulle stanna. Till slut så gjorde jag det.

Bara någon dag senare hade de satt dit en ny fin låsbar postlåda, på stolpe.
Tur jag stannade innan!

Det blir det Anna!
Förra gången var det fel kurs utlyst. Nu är det rätt. :-)

En kurs i drejning låter väl kul! Annars vet jag inte vad jag skulle kunna hoppa på själv? Den fritiden finns inte... Jag har ju ridningen nu! :-)

Men du, skaffa en sån där liten halvbox som diskmaskinen står på. Vi fick gratis av försäkringsbolaget. Så alla våra "vatten-maskiner" står på sådana. Blir det en läcka kan man inte missa det! :-)
Mer om min diskmaskin i nästa inlägg... :-/

annette sa...

Ja, tyvärr så är det lite långt bort, annars hade Du en given kursdeltagare i mej.

annette

annette sa...

Glömde ju kommentera bilden, har läst Din förklaring, tycker det var synd att den här fina inte finns kvar.
Alla andra hinner ju kommentera innan mej, ingen mer än jag som startar dagarna grymt tidigt och kommer sent tydligen;))

annette

Bloggintresserade