30 november 2009

Adventsfirande i kyrkan


I går var det stort firande i Främmestad kyrka, då var jag inte där, jag sorterade hästbilder. Så i morse fick jag lite guds ord i stället och njuta av våra barn från Bredöl skola som hade Adventssamling i Bärebergs kyrka. Det var fint och alla våra ungar som var med och uppträdde var jätteduktiga.

De läste dikter. De spelades Blinka lilla stjärna och Bjällerklang på piano (publiken började sjunga med i bägge). På fiol framfördes Nu tändas tusen juleljus av tre töser, och alla fjärdeklassare sjöng Det är advent. Präst var min namne, Elisabeth.

Nu har jag ju aldrig haft barn i storstan, och när jag själv var ett, är ju evigheter sedan. Så jag kan inte jämföra, bara konstatera att det är så nära på något sätt att ha barn på landet.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade