25 november 2009

SAAB och SVIN... nä, Bredöl skola


Saab och svin tänker jag inte ängna denna blogg åt i dag. Det är så många andra som gör. Men kan ändå inte låta bli att citera en kvinna jag hörde på radion i dag.
-Svininfluensan är de vanskötta grisarnas hämd!
Och SAAB... tja, vad ska man säga, när man bor mitt i't... Svinaktigt kanske?
.
Nej, jag har varit på en mycket trevlig kväll i Bredöl skola.
De hade fixat och trixat och tränat och det var så fint och bra på alla de sätt. Det var glädje.
I morgon ska jag på samma sak, men med B-spåret, då är jag mamma. Till och med klassmamma...
I kväll var det jobb. I morgon halvjobb? Eller vad kallar man det när man ska fixa fika och sånt?
*ler*
.
Vad det handlade om?
På fredag hoppas jag det får plats i tinninga.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade