20 december 2009

Essunga kyrka


En snöpudrad gång upp till stora porten på Essunga kyrka.
.
Att komma försent till en gudstjänst är bland det värsta som finns.
De flesta andra jobb kan man smyga in till, och ifrån.
Men i kyrkan.
Där alla hör minsta knappnål falla, och ekot därefter.
Jag menar, snacka om akustik.
Slutaren på Nikon låter som ett pistolskott i Hans hus, det gäller att försöka matcha ett halleluja, eller nåt.

Ja, det var alltså där jag var i dag, sprang upp för kyrkogången med andan i halsen två minuter innan start. Hela kyrkan fullsatt, "min" plats i de främre raderna var upptagen. Just i dag hade jag ingen lust att sitta en timme på stengolvet. Jag fick en plats i mitten. Det funka.

Körde 6400 iso rätt av med manuellt inställt 1/100 & 2,8, absolut ingen blixt. Jag bara älskar resultatet.
Ni får se och läsa mer i tinninga på onsdag.
Kan man älska en tingest, så älskar jag min kamera.
Fast det... det vet nog alla redan. :-)


Kollekten tas upp i den julpyntade kyrkan i Essunga.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade