07 december 2009

Lucia jakten fortsätter... plus lite PUNK!


I dag har jag jagat på Nossebroortens pensionärsförenings Luciafest i församlingshemmet. Och i Fåglums klubblokal. Olika lucior var det.
Det är en del av charmen att jobba så här på en liten ort. Man vet var dom finns, samma ställen, samma låtar väldigt mycket samma allt. Men ändå INTE. Att hitta det där som skiljer sig från år till år, att kunna känna glädje vid den 100:e grötfesten, att försöka hitta en "ny" bild...
Ja, det är lite så det är att bo och jobba på landet.
Föresten tror jag detta är inlägg nummer 100...
Och jag känner fortfarande blogg-glädje ;-D

Men som ni säkert har hört på radion i dag. Vi har ju ett band från Nossebro som nu är klara för Melodifestivalens deltävling fyra i Malmö den 27 februari!!! Det är ju hur kul som helst!
Jag har gjort en intervju, det får du läsa mer om i tinninga. Och vet ni mer, det är punk... !
Jag talade med en jämnårig "tant", som hört låten. Hon sa att även "såna som vi" kunde gilla den.
Det ska bli så spännande att höra den!
Som sagt, det ÄR allt lite kul på en sån här liten ort.

Föresten, jag har överlevt helgen utan att ha jobbat "i jäl" mig, men det har varit mycket, och mer lär det bli.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade