09 december 2009

Lucior...


Egentligen...
Är det inte lite märkligt hur vi töjer ut allt som är kul, vackert och traditonellt.
Jovisst, vi förstår, det är för att vi ska hinna med, att allt ska få plats.
Men tänk efter ändå.
Luciakröning redan den 5 dec. Pensionärerna får se Lucia samtidigt som de tänder det andra andventsljuset den 6:e dec. Sen fortsätter det...

Vi på tinninga har våran sista Lucia-plåtning 15 dec. 9 dagar innan Jul, 10 dagar efter Essungabygdens Luciakröning.
Som jag minns det när jag var "liten". Då gick vi Lucia-tåg en gång. Det var den 13 dec. Och bara den dagen. Eller minns jag fel?
.
Bilden är Essungabygdens Lucia och hennes tärnor när de sjöng för Nossebroortens pensionärsförening i måndags. De andra luciorna jag fotat ska komma ut på vår essungasida med Lucia-special innan jag kan visa dem här...

Inga kommentarer:

Bloggintresserade