15 november 2011

Glatt bröllop på glid! (Bild nr 295 rest 70)

Fast det var nog fotografen som gled undan, i alla fall fotografens planer.
Vi kom dit i "god tid". Typ fem minuter innan.
Jag checka av ljuset, kollade med brudparet var de skulle stå och var ringbäraren skulle komma in. Allt under kontroll alltså.

Precis när det började så förändrades förutsättningarna radikalt.
Ljuset släcktes så gott som helt ner.
En stor superstark spot tändes och en massa röda lampor längs sidorna.
Resten var nästan beckmörker! (på bilden uppljusat...)
Tjiiiit!

Men slutresultatet blev okay i alla fall.
Tur man kan finna sig och växla plan, och då menar jag inte isplanen! :-)

Det hela, på isen, var över på typ 11 minuter.
Och så här blev det i tinninga.
GRATTIS till Brudparet, hoppas ni får mycket mer än elva lyckliga år tillsammans!
(För er som inte läst om dem, elva är alltså deras siffra. De hade massor av associationer till just elva)


Klicka på bilden för större variant.

3 kommentarer:

AnnaKK sa...

Jag fattade faktiskt aldrig att det var en ISHALL du hade markerat på kartan häromdagen! Trodde det var en is utomhus... X-) (Inte undra på att jag aldrig blev nån fena på orientering, för kartor är sannerligen inte riktigt min grej!! <:-) Eeeh...).

Hur som helst! Ett bröllop helt i min smak - och jättefint fångat på bilderna!! :-)

Elisabeth Källblad sa...

Tack! Lätt var det inte med stenhårt riktat ljus framifrån! Phu!
(Och riktigt halt när man skulle byta bildvinkel...)

annette sa...

Krävs ett proffs som Du när förutsättningarna blir så totalt förändrat, snygga bilder på ett annorlunda bröllop, här var det visst en massa par som passade på att gifta sig just på den dagen!

annette

Bloggintresserade