05 september 2012

Den första, Fernando, har åkt i går. Nu heter han Harry och bor i Götene.
Jag tror han har fått det jättebra. I morgon ska jag försöka ringa och höra hur det har gått!
Men det var svårt. Det blev väldigt skönt och åka och träna direkt när han hade åkt.

Det är för mycket nu. Mitt liv har tidigare varit rätt tight. Nu har träning tre dagar i veckan kommit till plus allt detta jobb med och runt valparna på mitt redan fullspäckade schema.

Jag låg exakt ett dygn efter i dag. Vi skulle hängt en utställning om Taekwondon på nya kulturhuset i Grästorp i går. Jag hade inte blivit klar med mina bilder, så det blev bara Rogers bilder.
Men i morgon bitti får jag åka dit, för i kväll blev alla bilder färdiga.

Skulle även har lämnat produktbilder i dag. Men hela dagen har gått åt till strul med datorer och kompatibilitet. Ibland är det mindre roligt med datorer. Min datakille har varit här, blir inte roligt när den fakturan kommer! :/

I morgon kommer Fedoras nya ägare. Och DET är en mycket speciell historia, som jag kanske skriver om i morgon. Beror på om hon tycker det är okay... Ja, och i helgen åker också Fonzo/Frasse, vilken dag beror lite på hur mitt jobbschema för helgen ser ut. Det får jag veta i morgon.

På fredag kommer en spekulant på Fiona, och om han inte vill ha henne står det en till på tur. Så det verkar som i nuläget bara finns Fantomen kvar. Den förstfödde som överlevde mot alla odds!

Det ringde även en kille från Norge i dag. Om en riesentjej som är exakt en vecka äldre än våra dvärgisar...

 Bilden är tagen i dag, och det är för att ni ska förstå att det här med valpisar är inte bara söta sovande saker! :D Bilden föreställer Fiona underst och en vild gissning på Fonzo/Frasse överst! (Men det kan också vara Fantomen)

5 kommentarer:

annette sa...

Inte så bra när schemat är så fullt så det fattas ett dygn, hoppas att det löser sig med valparna så den biten faller bort i alla fall.
Träningen är ju viktig så jag hoppas Du i alla fall försöker attt hinna med dom flesta träningspassen.
Förstår att det blir svårt med alla avsked av valparna nu, tror dock att Du sett till så dom kommer till bra hem, och det blir ju kul att att få höra hur det går för dem.
Sovande valpar är ju trevligt men även att få se den här bilden på "vilt" lekande valpar är ett bra tecken på att dom trivs och har det gott!
Nu ett promenad på 40 min till jobb i stan idag!
Hoppas datorerna är snälla mot Dej idag, för sådant skall bara fungera när schemat är fullspäckat!
Sköt om Dej!
Kram!!

Elisabeth Källblad sa...

Jo, det är väl en kulmen denna vecka med valpisarna. De kräver ju mer nu i rask takt, men kommer ju flytta hemifrån också. Både skönt och jobbigt!

Fram till i dag har jag inte missat en endaste träningspass sedan jag började i maj. Så jag prioriterar verkligen det. Mår ju så mycket bättre. Så det har du helt rätt i Annette.

Skönt med långa morgonpromenader! :) Bara det inte regnar eller blåser storm. Ha nu du också en fin dag!
Kram!

Bonnfrua sa...

Vilken fart du har i ditt liv! Bara du inte har för hög fart...
Igår kom bilder hem fr crimson. Jag har nog en annan inställning på skärmen för i tryck blev halvdussinet bilder jättemörka, inte alls som på datorn! Suck!

Lycka till med alla valpisar och avskeden av dem.

Elisabeth Källblad sa...

Just nu är nog farten för hög...

Det där är rätt vanligt problem. Man tänker inte alltid på att på skärmen har du ljus bakifrån liksom. På en papperskopia har du endast ljus PÅ bilden, inte igenom, om du fattar vad jag menar. Sen om man skruvar upp ljuset på skärmen så blir det ännu mer missvisande.

Tror det kan funka om du tar din kopia och håller bredvid skärmen när du har bilden uppe så som den var när du skickade den. Sen skruvar du ner ljuset på skärmen tills det överensstämmer... och från det läget redigerar du bilden ljusmässigt. Vet inte om det funkar, men det känns logiskt. Testa dig fram! Lycka till!

annette sa...

Önskar Dej en bra helg trots arbetshelg plus allt annat;)

annette

Bloggintresserade