01 september 2012

Valpisarna!

Dagsfärsk bild på valpisarna.
På tisdag är de åtta veckor, och den första Fernando/Harry kommer att åka samma dag.
Sen är planen att Fedora flyttar på torsdag och Fonzo/Ståhl-Frasse Jönsson på fredag. Fiona och Fantomen är fortfarande osålda. Jag hoppas så jag snart ska hitta bra hem till dem också.

Det är mycket jobb nu med dem. Eftersom jag inte har någon valphage ute eller hundhus... (däremot minst ett par duvhökar som bor i min hästhage) Så jag är med dem hela tiden ute.
De är verkligen uppfödda i vårt hem och jag springer ut med dem efter alla mål mat. Det blir ändå en hel del byten av tidningar inne i den "valphage" de har i arbetsrummet.
Jag skulle aldrig vilja vara utan denna valperfarenhet, men jag är inte så säker att jag vill göra om det! :D

5 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Vilka skönisar! Hur ser du skillnad på dem, så här vid datorskärmen är de rätt så lika.
:-)
Vilket jobb att ha valpar, beundrar dig som hunnit med det + allt annat du har runt omkring dig.

annette sa...

Kan bara ana mej till hur mycket jobb det är med dessa små sötnosar nu när dom blivit så pass "stora".
Minns mina föräldrars första valp, det var ett evigt passande och springande ut och in, Du har ju fördelen att bo som Du gör, men duvhökar är ju inte att leka med så...
En erfarenhet rikare är Du även om Du inte vill göra om det,hur tror Du Flinga kommer att reagera nu när valparna börjar försvinna, har nog aldrig tänkt på det förut,måste ju bli lite konstigt både för Er och för henne!?
Vi får hoppas Dina valpar kommer till lika bra hem som Flinga bor i, tycker Dina valpar hade så fina namn på F allihop, nu blir andra namn, Ståhl-Frasse Jönsson;)
Ha en fin kväll!
Kram!

annette sa...

Glömde ju skriva att bilden var väldigt fin redigeringsmässigt, och så undrar jag hur länge Du väntade för att få dom samlade på en plats;)

Della sa...

Mycket jobb verkar det vara, men oj vad söta de är!

Elisabeth Källblad sa...

Bonnfrua, nu börjar det blir rätt stor skillnad på dem, men i början hade jag färgade garntrådar som halsband! :)
Annette, de valpar som är sålda har fått perfekta hem för just deras mentalitet. Är svinglad för det. Men två är kvar, vi får se när jag hittat bra ställen till dem med!
Della, JA svinmycket jobb, och dyrt med allt som måste till. Men nu har jag fått testa en gång och jag skulle aldrig velat vara utan denna erfarenhet.

Bloggintresserade