08 september 2012

Fortsatt jobb... Och missad träning...

Det blev lite dumt med inlägget i går...
Jag var bara betraktare! Dottern har fått sina första linser. Och kräftskivan var ett jobb jag var på!
I dag har det varit invigning, marknad och loppis.
Med fullt av spännande historier som man möter.

I dag har jag också missat min taekwondo träning för första gången! Jag visste ju det skulle hända förr eller senare eftersom jag jobbar varannan lördag. Och i dag blev det så.
Men jag var inte ensam. Lotta som också tränar, jobbade också, så hon var på samma invigning som jag när träningen började. Fast hon jobbar som boendestödjare och var där med dem.
Jani var också där, hans fru jobbar på fritidsgården (som hade invigning) så han var där med barnen, så på sätt och vis "jobbade" han också.
Kommer säkert någon bild på detta snart här på bloggen, för det blev en hel del roliga sådana... :)

Bilden ovan var den sista jag tog i dag... Det är träden utanför Nossebro skola som har börjat klä sig i höstskrud. Den bilden tog jag inte till tinninga, nä, den tog jag till bloggen! :)

4 kommentarer:

Lotta sa...

Får ändå tycka att det ett ok arbetspass...inte lika tufft att dansa disco som ett twd pass, men konditionskrävande det också:)gick o sjöng burn baby burn disco inferno resten av kvällen!
Och hurra - har bytt pass på tisdag så kan träna!

Bonnfrua sa...

Härliga höstfärger! Utanför mitt fösnter går det mycket i brunt, skördade åkrar med "stubben" kvar, men snart börjar nog "spraket" från träden i bakgrunden...

annette sa...

Härligt mustiga höstfärger, har inte sett några träd som har fått så där fin färg ännu, så jag drar i spakarna när jag redigerar istället;)
Synd på träningen, men så måste det ju bli ibland, kan oxå vara bra för kroppen med ngt överhoppat pass ibland;)

Ha en bra start på veckan!
annette

Elisabeth Källblad sa...

Bra bra Lotta, då får vi kämpa extra för det vi förlorat i lördags! :D

Det gör det nog Bonnfrua! :)

Annette, det är några träd vid skolan, vet ej sorten, som får helt otroliga färger nu. Men jag fotar ju i RAW och har återställt färgerna i LAB-läget och jag tror det har blivit lite för mycket. Men inte mycket mer än vad det ser ut en solig fin dag. Fast när jag såg det så orkade jag inte ändra igen...
Vi överlever väl en vacker bild, även om den bara är till 97% sanning? .D
Hoppas din start också blir fin av veckan!

Bloggintresserade