08 september 2012

En del av min dag i dag...

4 kommentarer:

annette sa...

Så läckert fotat, hoppas Du hinner med att få på linserna innan Du drar iväg på jobb;)
Prövade linser för ett par år sedan, är både översynt, närsynt och har kraftigt brytningsfel. Till slut hittade vi linser som passade någorlunda, men tyvärr det funkade inte för mej på jobbet.
Alldeles för torr luft, fick använda ögondroppar stup i kvarten så jag återgick "under protest" till glasögon.
En bit av min dag idag har bestått i att titta på ny bostad, skall inte ta den;)
Hoppas allt flyter som det skall för Dej idag!
Kram

Bonnfrua sa...

Både hos optikern och "flourtanten"???

AnnaKK sa...

Aha... Det är SÅ proffsfotografer rengör kameralinsen!? :-D Jag gnor och gnor med min puts duk jag, och de är lika skitiga när jag är klar som när jag börjar... :-/

Glasögonen diskar jag med Yes och ljummet vatten från kökskranen, och det blir så bra så. Men riktigt den behandlingen vågar jag ju inte ge kameran... <:-)

Elisabeth Källblad sa...

Annette, jag hade också linser för länge sedan. Men det funkade inte så bra för jag kunde inte se på nära håll då. La ner det och glasögonen har alltid varit ivägen...
Så jag springer omkring och ser hela världen i en behaglig oskärpa! :)

"Flourtanten" Den var bra Bonnfrua! :)

Anna, familjens optiker har sagt att man aldrig får använda Yes, för det repar! Det innehåller ett fint slipmedel. Så nu har vi gått över till flytande tvål för alla glasögon i familjen.

Linserna i objektiven rengör jag förmodligen på samma sätt som dig! :D (Med samma resultat... )

Bloggintresserade