30 november 2009

Essungabygdens Lucia 2009


I dag blev det officiellt. Frida från Främmestad blev vald! Läs mer i tinninga, klicka här.
Fast det är ett riktigt kamratgäng som ställde upp som kandidater, så alla verkade bara vara glada, oavsett vem som skulle bli vald.
Själv har jag inte röstat. Tycker jag har så mycket med "Luciorna" att göra än då. Men jag måste erkänna, så här på min egen blogg, jag är nöjd, mycket nöjd med valet!
Av den mest tristaste och kanske banalaste orsaken... längden.
Jo, du läste rätt. Frida är kortast, 1:an och 2:an lite längre och 4:an och 5:an ännu lite längre. Det kommer bli en fin symmetri på Luciatåget!
Men om jag skulle röstat på utseende eller personlighet, då hade jag röstat på alla.
Tjejer, det ska bli ett nöje att få följa med på era upptåg!

Inga kommentarer:

Bloggintresserade