25 februari 2010

Snöröjning, maskinellt och för hand...


Snön ska bort. Överallt jobbas det. De var 19 man på Componentas tak, fullt på apotekets tak, för att inte tala om Svenska Foder, Bala Agri och resten av gänget. Alla platttakade.
När snön är nere ska den bort. Högarna växer, traktorer och frontlastare körs för fullt när affärerna stängt. Så ser det ut i vår by.

Alla vet. Mer snö på intågan. Snart också plusgrader, sen mycket minus igen...

Själv har jag skottat tak. Som besatt. I snöoväder. Maskinhallstaket bågnade. Bråttom.
Nu finns en totaltrött kropp. Gratis träning, Jippi... Jag tog bilder på taket också. Med min Iphone. Och jag som skulle plåta något betydligt roligare i dag, det är jag lite ledsen för att ha fått prioriterat bort. Men så blir livet ibland.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade