02 januari 2011

Nyårs löfte


I dag har varit en lugn dag.
Åkte på ett "bomjobb". Alltså det jag skulle på var inställt. Trist.

Så jag skrev det sista och fixade till det jag hade att fylla två sidor med. Tur det fanns mycket bilder!

I morgon händer inget heller i bygda. Men jag har en grej som jag legat lite på, den får bli till onsdags-tinninga.

Det här med nyårslöften.
Jag ska försöka inte bara ta en bild om dagen, för det gör jag ju ändå. Utan jag tänkte försöka göra lite mer bearbetningar med mina bilder. Träna på nya tekniker och så. Har man lite press, kanske man kan utvecklas lite mer...
Jobbar jag så hinner jag kanske inte, men annars ska jag försöka.
Bilden intill är dagens bidrag.
I går får vi väl säga det var vinjetteringen runt brudparet då... :-)

3 kommentarer:

AnnaKK sa...

Fint porträtt och lite spännande att han inte tittar in i kameran - det sätter genast igång funderingarna på vad han egentligen är i för sinnestämning och i vilket sammanhang fotot hör hemma. Är det taget i din studio? :-)

Vidare så tror jag det är jättebra att ge sej själv (eller anta andras) fotoutmaningar, och framför allt att ge sej på sånt man inte brukar syssla med. Förutsätter givetvis att man har tid att göra ett gott arbete, men har man det så är det garanterat väldigt lärorikt och utvecklande.

Lycka till med det nyårslöftet!! :-)

annette sa...

Helt okej nyårslöfte;) För det är ett löfte som bådar gott för oss andra att få se vad Du kommer att ägna Dej åt för något och kanske få lära ett och annat av Dej!!

Gillar den här bilden på den unga pojken, ser så oförstörd ut med ögon som är vakna för nya intryck!!

Ha det bra!

Kram

annette

Elisabeth Källblad sa...

Tack till er båda!
Jo, den är tagen i hemmastudion, men med bara en blixt och reflexskärm. Min tanke var att illustera lite som dataskärmsljus.

Visst kan det trilla över kunskap till er också. Svårast blir kanske att hitta nya utmaningar i lagom stora portioner...

Nu ska jag fundera över vad jag ska hitta på till dagens utmaning...

Bloggintresserade