03 juni 2009

MatteTIVOLI

Men först:
Fick ett mejl idag.
"Kan nu rapportera att skördaren åter är i produktion och på fast mark.....skönt"
Bra, känns som en lättnad!
- Skogstrollen, ta det nu vackert i stora skogen!
----------------
Är det någon som vet vad ett MatteTIVOLI är?
Jag viste inte det förrän 18.30 i dag.
Då besökte jag ett sådant. På skolan.
Barnen hade också gjort en tipspromenad.

Hur långa är elev 1, 2 och 3 tillsammans?
Tro nu inte att man fick veta hur långa de var, var och en för sig.
Eller hur många liter vatten finns i hinken?
Hinken var tom.
-Fröken tyckte vi kunde ha den tom.
3 liter, 6 liter eller 8 liter var alternativen.

Jag fick fyra rätt.

Jag var inte ensam!
Men, vi hade ruskigt trevligt och myste i kvällsolen!
Så, vem bryr sig om fyra rätt?

Vi fick gissa antal barr och skriva tallinje på tvättlina. Lägga runda ringar från vänster till höger i bestämda ordningar, spela luffaschack och fika. Vi kikade runt på barnens alster i salarna och alla hade absolut världens bästa barn!

Det är Matte TIVOLI.
Något oklart?

2 kommentarer:

Lotta sa...

inget foto på mina tår ändå.. hihi så nöjd jag blev!!!

Elisabeth sa...

Tyckte händerna hade mer med texten att göra. :-)
Glad du är nöjd!

Bloggintresserade