24 juni 2009

Regn, Sol, Fotboll och Älg

Dagen efter midsommarafton, då kom regnet.
Stor glädje det inte kom dagen innan.
Då hade vi blivit blöta.
Jo, jag ska rensa bort gräs i gången.
Men jag har ju mesester...



Våra tjejer i Främmestad F12 har varit i Vänersborg
Jag var mamma, men några bilder blev det ju...


I det tillfälliga omklädningsrummet inrymt i en container. Läktaren och omklädningsrummen brann ju ner för ett tag sedan.


FIK's enda mål! Det som blänker på backen är kvällsolen i konstgräset. Jo, jag vet, det blir inte så bra på bild. Men målet var fint!


Våra tjejer spelade bra, men det räckte inte hela vägen fram.


De är inte så vana att förlora, men nu fick de träna på det.


Älgen vann däremot. Jag körde inte på den.
Vi var alla rätt nöjda med det. Jag, dottern och älgen alltså.
Den var vacker och ståtlig att få se!
Det är lite därför jag bor här.

2 kommentarer:

Johanna sa...

En till bild på en älg som springer över vägen alltså! Känns som att man ser en utveckling även i dina sådana bilder? :)

Gillar den över älgen också, väldigt vackert.

Elisabeth sa...

Nä, inte utveckling...
Vilda älgar tar inte regi. OM du undrar :-)
Förlorarbilden däremot...
Kan bara hålla med dig!

Bloggintresserade