14 juli 2010

På G


Snart...

5 kommentarer:

annette sa...

Vilka busfrön, ser ut att ha jättekul, lyser riktigt i ögonen även på den som till synes ser att ligga under i matchen just då!
Så fint fångat!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Tack Anette!

AnnaKK sa...

Go´morron! :-)

När jag kikade på detta inlägget häromdagen tänkte jag att "snart" är ett relativt begrepp, och att man välan kan säga att det "snart är vår"... ;-)

Men nu fattar jag, efter att ha läst ditt svar i inlägget ovan! "Snart" är ju om en vecka!!! Vad KUL!!! :-D

Och det är hund nummer två som kommer till våren... :-)

Vi har bara en hund nu, men tidigare hade vi både 2 och 3 åt gången. Lite kennelplaner fanns väl också en gång i tiden, men det blev aldrig så (då!!). :-)

Elisabeth Källblad sa...

Sen den risenmänniskan jag är, tänkte jag att två dvärgisar kan inte vara mer än en riesen...
:-)
Skämt och sido. Valpen som kommer till våren hade jag kunnat vänta på, föräldrarna har allt jag vill ha hos min hund. Och jag väntar, för mig är våren "snart".

Men barnens uppfattning om snart stämmer ingalunda med min! :-)
Och att ha två tror jag blir bra, då har de sällskap av varandra OM de behöver vara ensamma vid något tillfälle.

Vilken ras har ni haft som favoriter då, Anna?

AnnaKK sa...

Bra gissning ang blomman, men det var faktiskt inte rätt - försök igen! ;-)

Maken är jaktintresserad, så därför har det blivit raser som iallafall rent teoretiskt skulle kunna hänga med på jakt. Fast i min omvårdnad verkar det bara bli sällskapshundar av allting!? Hm...

Borderterrier har vi haft två stycken av, och det är den enda terrierras jag kan säga att jag verkligen gillar. Och dem var det iallafall lite jakt i, så maken vill gärna ha en sådan igen. Men jag är som sagt var lite mer åt sällskapshundshållet, så vi får väl se. Därmed inte sagt att borderterriern inte är en alldeles utmärkt sällskapshund - för det är den, om den aktiveras "lite lagom sådär" också! :-)

Värsta bottennappet ang "jakthundarna" var en tax-dreverkorsning... Den hunden låg helst framför tända braskaminen hela dagarna i ända. Jaga - varför då??? ;-)

Förövrigt har vi haft spaniels, både cocker och springer (av de engelska varianterna), och den nuvarande är en cocker.

Springern är nog min personliga favorit, men jag får erkänna att jag vid det här laget är trött på pälsraser och på all trimning/klippning, så jag kommer att slita hårt för att få en hund med minimal pälsvård när det blir dags härnäst. <:-) Därför faller schnauzrarna också bort, även om de i övrigt tilltalar mej.

En småvuxen labrador... Det hade nog varit hunden för mej!? Helst en svart... :-)

Bloggintresserade