13 juli 2010

Tema Djur (och djupa tankar)


I samtal med några kvinnor under de senaste dagarna har ämnen som "bryta med sin mamma" och "döma människor på andras åsikter" kommit upp...
Bägge ämnena är svåra och superintressanta, jag blev förvånad över kvinnornas uppriktighet och ärlighet. Positivt förvånad alltså.

Det skulle jag vilja skriva om.
Men bloggen känns för trång för det.

En helt annan bild.
Jag tog den i går.
Men de är "female" båda två.
Mor och dotter.
Elize och Speedy.

"Livets största gåta.
Är att älska glömma och förlåta"

2 kommentarer:

annette sa...

Så sööta, kanske tur dom är "female" båda två, blir ju lätt ett antal till annars;)
Lite roligt att Du tar upp detta med att bryta med sin mamma och döma människor,visst är kvinnor väldigt öppna bara vi börjar samtala om dessa ämnen med varandra.
Bloggen känns som Du skriver alldeles för "trång" för sådant.
Går själv omkring med tankar på att skriva ngt på ngt sätt om hur "ett maskrosbarn" = jag på ngt sätt ändå klarar av att skaffa sig utbildning, få ett okej liv trots avsaknad och kontakt med vare sig syskon eller föräldrar. Detta pga brytning med modern i familjen.
Börjar man samtala med andra om sådant här så visar det sig att man är långt ifrån ensammen, vilket jag i alla fall trodde dom första åren.

annette

Elisabeth Källblad sa...

Det är ju just det. Så många som tror de är ensamma om än det ena än det andra problemet, bara för att "man inte talar om sådant"

Kanske, kanske kommer jag skriva ett större reportage om detta vad det lider, men just nu är inte tiden rätt. Jag är bara imponerad av dessa kvinnors mod och styrka.

Hoppas det känns okay med livet för dig nu! Ibland blir det bara på ett visst sätt för en del människor. Vad bra att du började prata om det och upptäckte att du inte var ensam! Sköt om dig nu och njut torsdagen!

Bloggintresserade