22 april 2011

Jag är allvarligt skadad!!! :-) (Bild nr 99 rest 266)



Helt säkert!
Har hur ont som helst!
Gamla gubbarna/kärringarna har mött F13 Främmestad/Nossebro...
Result 6 - 4!
Men det gör ont, nu alltså.
-Det är bara en köttbulle på två ben, skrek en av tjejjerna i laget till en utespelare.
-Äsch, det är bara en gammal gubbe! hojtade en tös på plan.

Men de gamla vann!
Fast förlorade ändå, min tös har INTE lika ont som jag nu.
Hon har faktiskt inte ont alls...
Hur det är med de andra föräldrarna har jag ingen aning om, men jag har rejält ont!
I matchens sista fem minuter kom bollen till mig, och att kunna sparka på den samtidigt som man springer var inte riktigt min grej alltså.
Jag vet inte riktigt hur det gick till, men till gick det, och jag sträckte vänster lårmuskel på baksidan så in i norden!
Innan hade jag trillat och skrapat upp vänster smalben.
Men det överlevde jag.
Jag har också tränat "offside", eller tja att inte bli "offside" alltså.
Inte helt enkelt.
Man ska alltså inte bara hålla koll på bollen.
Nä!
Motståndarlagets bakersta spelare får man liksom inte vara framför... eller nå´t!

Och i morgon är det orientering.
Då ska sonen tävla.
Jag ska jobba och nu är det makens tur att vara engagerad förälder.
Fast han behöver bara vara stillastående funktionär!!!

4 kommentarer:

AnnaKK sa...

Ha-Ha!

Det där var verkligen en ROLIG tid, när man fick vara med och spela lite boll! :-D Nu mera får man nöja sej med att stå vid sidan om och tittat på, och med tanke på att jag förmodligen skulle sträcka mer än en muskel om jag skulle försöka spela mot min dotter numera, så är det definitivt lugnast så! :-)

Glad påsk!!!

annette sa...

HI, hi;)

Ursäkta att jag storskrattar, men jag tänker på vad en kompis som jobbar på akuten brukar säga om korpfotboll och föräldramatcher!!
Det är inga snälla ord, men jag vet att det brukar även sluta med avsparkade smalben ibland, så vi får väl hoppas att Dina skador inte leder till ett akutbesök i helgen.
En sträckt bakmuskel brukar göra jäkligt ont, Du måste vara försiktigt nu, och det kanske inte är så lätt när Du jobbar och måste fara fram och tillbaka och ut och in ur bilen.
Maken kanske blir bränd i solen om han skall stå still som funktionär, det gör oxå jäkligt ont;)

Ha en "lugn" fortsättning på helgen!!

annette

annette sa...

Sv. ang vädret;)
Elisabeth, inte får det bli så att detta är årets värme, vi kommer att få en kanonsommar med sol på dagarna och regn på nätterna;)

annette

Hoppas Dina skador är på återgång och Du snart jobbat färdigt för den här helgen!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Snart har jag jobbat färdigt på tinninga för helgen, men ska göra ett annat rent fotojobb till ett lokalt företag i veckan plus ev. ett reportage till ridsport.

Jo, det är bättre. Stel som jag vet inte vad, ont. Men jag har tvingat mig att gå två km per dag för att inte stelna totalt! Känns absolut bättre nu.
Tack för omtanken!

Bloggintresserade