17 april 2011

Vänner (Bild nr 96 rest 269)



Det var match i dag mellan Främmestad/Nossebro (pga av brist på ungdomar har de gått ihop) och Mellby.
De våra vann. 5-1. Detta var andra matchen i år, förra vann de också.
Jag kan inte hjälpa det, men jag är faktiskt väldigt stolt över våra tjejer!

Flingan var med.
I halvlek hälsade hon på lillmatte.
Hon fick hennes sista vatten.
Så är det med riktigt vänskap.
Och jag är en väldigt stolt mamma!

Bilden är nermörkad och partiellt uppljusad. En liten ram är satt och en webbskärpa pålagd. Det är fotat med tele och en bländare 2,8 därav det korta skärpedjupet.
Jag vet jag halkar efter mer och mer. Men just nu är det så förbenat mycket annat som bara måste göras NU. När jag inte jobbar har jag till och med inte ens startat datorn vissa dagar! Jag får fixa många bilder sen.... :-D

6 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Känner för att skrika: Ta´t lugnt! Men det är ju jag det! :-D

HÄrlig bild på vänskap, Flingan ser ut som en "med rätt att va i centrum".

Önskar dig en solig påskvecka!

annette sa...

Förstår Din stolthet både över vunna matcher och att Din dotter gav Flinga sona sista vattendroppar, det är sann vänskap det!
Stolt över Flinga skall Du oxå vara, för det är inte alla hundar som vill/kan dricka vatten ur en flaska;)
En väldigt fin bild som ger en stark känsla av värme och närhet!

Ha det bra vad Du nu än sysslar med, tiden kanske kommer senare, eller oxå får Du sänka Dina ambitioner!

annette

BrittMarie sa...

Så gullig liten Flinga, och dotter!

Elisabeth Källblad sa...

Kanske jag borde lyssna på dig Bonnfrua! Men på något sätt har det blivit nu eller aldrig.
Ett alternativ är ju att sänka ambitonsnivån Annette, men det har aldrig fallit mig in.
Fast lite trött är jag allt nu. Lite slut, och ändå har vi inte riktigt börjat ännu... Men kanske ovanan? Snart kommer jag berätta mer på bloggen.
Kul att du tittat in här Britt-Marie... ska kika in till dig också så fort jag får tillfälle!

Ha en underbar tisdag nu!

AnnaKK sa...

Ja, nu är fotbollssäsongen igång för fullt! Dotterns lag spelade sin första seriematch i söndags, och det blev 1-1 borta mot Klippan. Oj, så trötta de var mot slutet! Det är verkligen skillnad att spela på en tung och dålig naturgräsplan än på konstgräset hemma! <:-)

Tycker det verkar rätt sunt att faktiskt låta bli att starta datorn ibland! :-) Och greja med bilder är inte till för solskensdagar - egentligen...

Om jag har förstått det rätt (genom att läsa bland kommentarerna i olika inlägg) så har ni gett er in i nåt renoverings- eller byggnationsprojekt!? Låter spännande!!! :-)

Elisabeth Källblad sa...

Här har de spelat två matcher, den första var en träningsmatch, och denna vet jag faktiskt inte... :-(

Det är riktigt skönt att gå förbi datorn ut i värmen och jobba fysiskt!

Ja, så är det, vi har ett projekt på gång, som jag kommer skriva om i bloggen också när allt är klappat och klart med byggherren. Detta sker mellan påsk och valborg.

Ha det gott!

Bloggintresserade