25 april 2011

Påsk är kyrkans högtid (Bild nr 100 & 101 rest 264)



Det blir mycket kyrka på påsken.
I morgondagens tinninga kommer det från Missionskyrkan och Essunga kyrka.
Fossingarna är från den försnämnda, flätuppsättningen från den andra.

Vet ni, hon vänder inte upp och ner på huvudet när hon flätar den...
Jag var helt enkelt bara tvungen att fråga.
Fick också veta att det inte är klippt sedan hennes student!
Det ni! (jo, självklart toppat)
Men när man haft långt hår i hela sitt liv så blir det en stor tvekan att klippa av det.
Hur kommer man se ut? Vilken frisyr? Kommer man överhuvudtaget passa i kort hår?
Hon funderar.
För utsläppt, det har hon aldrig.
Långt utsläppt hår är till för de unga.

Det är en vacker kvinna.
En som åldrats med stor värdighet.
Och som flätar uppåt.

Bilderna är bara beskurna, korr i levels och en drop shadow pålagd.
Faktiskt har jag glömt slutskärpa dem...
(Och ja, jag har haltat omkring hela jobbhelgen, det är bättre, men är långt ifrån smärtfri... :-/
Har också hört att det faktiskt är fler föräldrar som lider av en viss smärta...)

4 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Imponerad! Både flät-damen och barnbenen blir på nåt sätt så vackert i kyrkan. Båda passar in, på sitt sätt.
Usch och fy för träningsvärk och sträckta muskler! Skönt att det är på bättringsvägen. Önskar dig en bra vecka!

AnnaKK sa...

Flätor har aldrig varit min grej, men jag tycker det är fint på andra. Och jag begriper inte hur dottern gör när hon snor ihop en sån på sej själv utan att ens stå vid en spegel!? Men hon är ju blivande frisör förstås... :-)

Den där sträckningen kan du i värsta fall få dras i veckor med! :-I Jag skaffade mej en sån i slutet av min fotbollstränar-karriär... (Hade hand om dotterns lag upp till F-13).

Hoppas den nya arbetsveckan har börjat bra!? :-)

Elisabeth Källblad sa...

Tack Bonnfrua, jag tycker också att bägge bilderna förmedlar något fint.
Anna, upponervända flätor har aldrig varit min grej heller.
I flera veckor!!! Nähä, det har jag verkligen inte tid med! Kanske man ska besöka droghandeln och införskaffa nåt linnement?

annette sa...

Små barnfötter älskar jag!!
Både kvinnan med uppsatt hår och barnafötterna är väldigt fina representanter för en kyrkobesökare.
Jag som aldrig lyckats få till ett långt hår utan alltid haft mitt ostyriga självlockiga, har alltid vurmat för långt hår.Är det som här uppsatt i en väldigt snygg fläta på en icke purung kvinna så tycker jag att hon skall behålla sitt fina långa hår, hon ser så fin ut.
Skit med sträckningen,bra att Du försöker röra lite på Dej!
Lite liniment har aldrig skadat någon tror jag, däremot lindrar och mjukar det upp bara det gnids in ordentligt!

Ha det gott!

annette

Bloggintresserade