04 april 2011

Sista vårtecknet! Det ÄR vår. (Bild nr 90 rest 275)

I fredags hörde jag det var 14.000 tranor vid Hornborgarsjön. .
Det är trångt. .
Inte undra på att detta tranpar varje år kommer till oss... Eller ja, det vet jag ju egentligen inte. För de är ju rätt lika de där fåglarna. .
Men varje år vid den här tiden (mängden vid Hornborgar) så brukar det landa ett tranpar och gå och käka på just dessa fält hemmavid. .
Sen finns det faktiskt några häckande par i närheten. .
På Gammlegården och vid Kottens vatten. ..

Bilden är kraftigt beskuren (hade bara normalen på kameran när jag åkte förbi). Sen har jag tajtat ihop nivåerna och lagt på skärpa. Sist fick den en liten ram. Det var det hele.

1 kommentar:

annette sa...

Det finns alltså Tranor som har lite mer att tänka med;)

Vore jag Trana skulle jag föredra att landa på den här åkern istället för Hornborgasjön. Fast det skulle vara roligt att någon gång i livet skåda detta fenomen med så otroligt många Tranor på en och samma plats.

Ha det så gott!

annette

Bloggintresserade