02 augusti 2009

U2 vs Dragspelstämma...



-Alltså, vad är väl en bal på slo....
Jag menar, vad är det väl att få fota U2?

U2 höll två "lika dana" konsterter i två dagar.
Västgötastämman varade i tre dagar, dygnet runt om man så ville.
Så kvantiteten var större.
U2 innhåller några få artister som står på en scen.
Västgötastämman innehåller hur många som helst, var som helst i "buskarna".
Så kvantiteten vara större.
U2 kostade massor av slantar att titta och lyssna på.
Västgötastämman var gratis för alla åhörare.
Så åhörar-kvan.... nä, det var den inte...

Men jättemysigt för alla som gillar dragspel och andra instrument!
Och faktiskt, det var jättekul att fota!
Någon sa till mig...
-Men är du kvar ännu, du måste gilla musik!
-Musiken?! Nä för tusan, jag älskar att fota!
Bildspel HÄR
(Närmare 90 bilder 4.31 min, och härlig dragspelsmusik live...)

(jo, jag VET att det inte är ett dragspel på bilden... hfrmp!)

2 kommentarer:

Frodrak sa...

Det ät inte ett dragspel på bilden!






Skojar bara:-)


Var aldrig fram, det kanske man skulle varit...

Mvh Fredrik.

Elisabeth Källblad sa...

Yes, det borde du!
Det var helt underbara människor!

Men du, ha förtröstan. Det blir en ny Västgötastämma i Nossebro nästa år.

(och du är HELT SÄKER på vilket instrument det är på bilden???!)
*skratt*

Bloggintresserade