26 september 2009

Mer Bok o Bibliotekmässa.


Tyvärr var jag inte fit for fight, men det var mysigt också att bara gå omkring och titta på folk och böcker.

Någon jag inte mötte, men vet var där, var vår egen (Essunga kommuns) kultur- och bibliotekschef Rigmor Persson. Men det var ju väldigt många människor, om än inte så mycket som jag hört det blir under helgen. Jag går alltid bara på första dagen.

Bilden ovan är från Nordstedts monter. Boken längst upp till vänster är Mikael Anderssons biografi "Armlös, benlös, men inte hopplös". En himla stark kille som nu har fru och tre barn. Han föddes utan armar och ben, och har en hel del att förmedla till oss "hopplösa med ben och armar". Har inte läst hans bok, men väl hört en lång intervju med honom inför boksläppet.
Jag mötte honom också i full fart längs en av gångarna på mässan. Han hade aura!

Lyssnade också på en intervju med journalisten/läraren/doktoranden Björn Häger i Svenska Journalistförbundets monter (till höger i bild). Han talade lite om "världens bästa yrke, journalist" och hans grundbok i journalistik, "Reporten".

Han menade också under intervjun att de flesta journalistens största drivkraft var att synas, inte i bild, men i bylinen. Kan han ha rätt?

Nu får det nog vara nog med mässan för min del här på bloggen.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade