01 september 2009

Fojo... med korvstoppning!



Är på kurs!
15 journalister och jag på ett internat i Kalmar...
Det är ruskigt roligt!
"Korvstoppning" kommunallagen, upphandlingslagen, bokslut, entreprenader och så ska vi nagelfara våra kommuner och kommunala bolag...
Jag har redan hittat massor av intressanta saker om vår kommun.
Kommer absolut dela med mig, vad det lider.
Men, att ha på fötterna är viktigt.

Vi har två underbara föreläsare i Mats Amnell från Sydsvenkan i Malmö och Britt-Marie Citron, frilansjournalist från Norrköping. Hon har rätt mycket kurser på univeritet och högskolor, och är så otroligt energisk och faktiskt rätt trevlig också... *skratt*

Vi har helt enkelt kul och får lära oss så enormt mycket.
En helt ny värld har öppnat sig för mig...
Spännande...
Mycket spännande....

Det som är lite trist är att jag missar Nossebro Fotoklubbs första ordinarie årsmöte i morgon klockan 19.00. Men vi har ju fått till en helt eminent ordförande i Patrik Edberg!
Ha så kul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men ar du att man behöver gå kurs för att hitta konstiga saker i vår kommun??!! :-)

Mvh Fredrik

Elisabeth Källblad sa...

Nepp!
Där kunde våra föreläsare konstatera att Essunga kommun hade de mest perfekta siffrorna.
Men det var ju just det...

Bloggintresserade