17 december 2009

Julstress


Tänker jag inte vara med på.
I dag var jag sist ut från WiLLys. Vakten stod och trumma med fingrarna. Jag vägrar stressa. Och jag handlade all mat till julens bord, plus en hel del till.
.
I en pärm sitter alla mina julrecept.
När den öppnas, möts man av en fet rubrik.
Vägra JUL-stressa.
Och jag lyder.
.
Vidare står det att man ska skriva upp allt man måste göra innan dagen D. Sen planerar man in det hela realistiskt, med mycket utrymme för oförutsedda saker. I dag stod det "handla maten", dan före dopparedan står det "handla den sista maten". Det är då det sista fräscha grönsakerna, mejerivaror och bröd ska inhandlas. Sen kan julen ta vid.
.
I går satte jag laxen på gravning och sillen ska jag lägga in nu. I år kommer vårt julbord bli riktigt spännande. Två av våra gäster är vegeterianer...

Inga kommentarer:

Bloggintresserade