12 december 2009

Löften


Jag tänker mest på Nyårslöften just nu.
Ska dom ges, ska dom hållas.

Förra året lovade jag högt och tydligt inför alla festdeltagare att jag "under 2009 skulle sluta röka".
Jag tror nämligen inte att man kan vakna upp helt plötsligt (1 januari) och tro man är rökfri. Men att sätta det i ett rimligt perspektiv. Under 2009. Det har fungerat. Sedan den 2 mars har jag inte tagit ett enda bloss. (Men röksugen, det är jag tametusan fortfarande.)

Till följd av detta har det blivit något lite mer av mig på jorden. (25% för att vara exakt) Det kanske kan vara ett ämne till löfte? Att motionera mera, att äta bättre, bli sundare, inte rundare? Jag ska fundera på alla sådana alternativ.
Till det finns det en massa andra saker jag vill genomföra under nästa år. De ska ingå, inte i löfte-listan, men däremot i en lista att bocka av. En mål och delmålsplanering. Mmmm...

Bilden ja, jo det är väl det största löftet man kan ge, som ska hålla länge länge... Dessa unga tu har på bilden i Bärebergs kyrka just lovat älska varandra hur länge som helst. De har hållt sitt löfte än så länge, och jag önskar dem all lycka till att vilja fortsätta älska varandra hur länge som helst!

Inga kommentarer:

Bloggintresserade