04 juli 2011

Knutte och Flinga (Bilder 167 o 168 rest 196)


Knutte är jätteskyldig!
För mig är han i alla fall den mest skyldiga till att vi har Flinga.
Hade inte han visat hur han var för dryga året på en cykeltur runt om i kommunen, och att matte berättat att han var en dvärgschnauzer, så hade jag aldrig ens funderat över den rasen.
Men jag blev blixtförälskad i Knutte och bestämde mig direkt att en dvärgschnauzer ska vi ha innan det blir en ny riesen.

Sen har jag och Flinga träffat Knutte vid olika tillfällen, oftast i jobbet. De träffades första gången när Flinga var liten, i Fåglum vid en annan cykelhistoria, och sist gång nu på Frisco-Cupen i Remmenedaal!
Hon var väl nu inte helt i lektagen, utan kom mest till mig så fort jag satte mig ner på huk för att få bra bilder på de bägge.

Bilderna är bara basredigerade, namnade och webbskärpta.

4 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Här har det jobbats på med bilder ser jag! Fotbollsbilderna är verkligen fångade på millisekunden och skarpa.
Fast det på grabbarna som har något eget litet på gång... det fotot gillar jag. :-)

Anonym sa...

Mycket trevligt att Knutte är skyldig till något så bra! Han är hela familjens positiva solstråle. Nästa gång kanske Flinga vill leka lite mer.
Knuttes matte Agneta

Elisabeth Källblad sa...

Bonnfrua, visst är de lite luriga, småkillarna. :-)
Hoppas du jobbar på med närbilderna! Ge mig en som strålar av glädje!
Agneta, jag tror rasen är sådan, eller så har just du och jag haft världens tur, för ingen hund hade kunnat vara mer perfekt i vår familj än Flinga!
Absolut hoppas vi på mer lek, men nu missade jag ju ändå många minuter av dotterns semi...

annette sa...

Kul att Knutte var så trevlig så det blev en Flinga hemma hos Er, har nog inte sett denna ras så rysligt ofta men dom jag träffat på har varit väldigt charmiga.
Du skriver att Flinga inte ville leka, vet Du hur jag tolkar sista bilden!? Jo som att dom två kommit överens om att hitta på lite hyss.
Flinga först och Knutte efter med tungan hängande utanför;-))

Ha en bra kväll!

annette

Bloggintresserade