12 mars 2012

Har haft mycket att göra.

Jag har alltid haft som favvo att besiktiga i Trollhättan.
Inte för någon speciell anledning, annat än att det är praktiskt att slinka in på Willys och handla efteråt.
Nu fanns det inga tider snabbt där, så det blev Vara.
Där finns förvisso Willys, men inte en lika attraktiv Willys som i Trollhättan. Det är sant.
Men Musikbutiken finns där och jag kunde shoppa mig en ny "mössa" till min ljudupptagare.

Åter till besiktningen. När jag kört in och killen börjar spana runt på min bil, så säger han...
–Du brukar väl besiktiga i Trollhättan? Förut hade du en saab 900. Vit?
–Ehhh, ja?!
–Jag har massor av kunder, och det är få jag kommer ihåg, men dig minns jag, säger han.

Det var nog kameran han mindes... :-)

7 kommentarer:

AnnaKK sa...

Ja, visst är världen liten - emellanåt iallafall! :-D Det var ju tur då att du inte hade bytt besiktningsställe på grund av att du inte ville riskera att få bilen underkänd av en viss speciell kontrollant! ;-)

Svar på närbildslins-fråga: Jag sätter den på 70-200-objektivet så har jag tillgång till bländare 2,8 också (som ju är vanlig på macroobjektiv). Fast det blir så makalöst kort skärpedjup med den bländaren (iallafall på 200 mm) så det är inte så ofta inställningen är så. Men bländare 8 och där omkring ger riktigt bra skärpa, iallafall med den linsen som jag har (som kostar rätt mycket mer än ett fyr-pack billighetslinser...).

Ett arbetsavstånd på iallafall 70-80 cm går dessutom bra att ha med denna kombinationen - om man nu inte vill vara jättenära, för det kan man ju så klart också vara. Men getingar och huggormar tex vill man ju gärna ha en viss distans till... :-)

Sen beskär jag ju vanligtvis mina foton en del, så det kanske ser ut som om de är tagna på närmare håll än vad de egentligen är...?

annette sa...

Det gäller att sätta avtryck i livet, vare sig det gäller bilar, sig själv eller att kameran alltid finns med Dej.
Det viktigaste är ju att inte vara en människa som ingen kommer ihåg;)

Hoppas besiktningen gick bra förresten!!

Ha det gott!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Tack Anna, då var det lite som jag trodde.
Nejdå, denna besiktningskille är trevlig och helt okay att ha att göra med. Kanske jag fortsätter att besiktiga i Vara. :-)

Annette, den gick igenom med ingen anmärkning! Sånt gör mig så glad!
Den har gått en hel del nu, och jag måste nog säga den är gammal när jag tittar på km-mätaren...
:-(

Ha det super nu båda två! :-)

Della sa...

Det är väl kul när folk kommer ihåg en. Det kanske inte bara var kameran.

Elisabeth Källblad sa...

Jag är rädd för det!

Bonnfrua sa...

Du hade ju ett foto på bloggen även förra året när du besiktigade bilen...

Elisabeth Källblad sa...

Japp, vardagsfoton!
Nu var jag ju tvungen att kolla in det här på bloggen också. (helt blankt i år igen).
Men årets bild kändes bättre än fjorårets. :-)

Bloggintresserade