18 mars 2011

Det HÄNDER mer (Bild nr 72 rest 293)


Nu har det hänt lite till. Här gäller det att jobba ikapp!

Föresten, imorse när jag kört barnen till bussen så parkerade jag utanför stallet för att fodra djuren. Väl inne i stallet hörde jag en hög smäll!
När jag kom ut hade bakrutan exploderat!
Bara så där. Bilen stod still, ingen i närheten och det var inte mer än runt nollan.

Okay, gilla läget. Ringde försäkringsbolaget, fick en glasmästarare som de hade avtal med. I Trollhättan. Ringde dit. Ingen bakruta i lager. På måndag. Men, sa hon på glasmästeriet, jag ser du har riktnummer Grästorp, vi bor där, vi kan ta med din bil på måndag morgon och hem igen på kvällen. om du vill?
Så snällt!

Jag skulle varit på ett jobb klockan tio i morse. Det var jag inte. Men det blev bra ändå när jag kom dit.

4 kommentarer:

AnnaKK sa...

Jösses, med din bakruta! Att det bara kan bli så!? Men det är ju väl att man har försäkringar - och när dessutom verkstaden erbjuder lite extra service, så! Det blir nog bra!!! :-)

Fantastiskt som du utvecklar ditt jordgubbsfoto steg för steg! Kul att följa!!!

Elisabeth Källblad sa...

Ja, jag har haft bilar i trettio år och aldrig varit med om något liknande. Men men, någon gång ska väl vara den första.
Borde byta framrutan också, men jag har inte råd med två självrisker på ett bräde just nu när jag är halvtidsarbetslös...
Typiskt för det hade varit smidigt.

annette sa...

Har haft bilar i hundra år snart och aldrig råkat för något dylikt, kan Du inte få det en självrisk???
Halvtidsarbetslös låter inget vidare, är väl sådant som inte godkänns för ersättning numer? Rätta mej om jag har fel!
Nu har det kommit ett par "gröna ufo" fingrar till bilden, undrar när dom kommer inta "gubbarna";)

Ha det gott!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Nej, det blir två, för det är två skadetillfällen. Tyvärr.
Jag är inte inne i systemet. Jobbar ju som egenföretagare och har ju slutat en halvtid nu som fostermamma (har gjort mina 20 år där) Och som familjehem så får man arvode, inte lön.
Så är det.

Bloggintresserade