01 mars 2011

Hastighetskontroll (bild nr 57 rest 308)

Här är en bild från den 14 februari.
Vi tog in den på nätupplagen den 15 februari.
Beskuren.
Sånt är trist.
Jag tycker den är så läcker, med de ödesmättade molnen.
Att torska dit för fortkörning är väl lite ödesmättat.
och trist.
Hon mätte max fyra bilar, sen vinkade hon in.
Och det var ändå på en femtio-stäcka utanför F-5 skolan i Bredöl. Visserligen var det lov just då, men jag lovar, det hade inte gjort någon skillnad.

När hon vinkat in, skulle det skrivas böter och många bilar hann passera under tiden.
Det blev en väldigt oeffektiv tid de stod där faktiskt.
Man hade kunnat göra det bättre.

Ingen blev av med körkortet, men höga böter blev det.
Prislistan startar vid 1km för fort på 2000 kronor!
Det är attans så dyrt.
Jag smyger omkring nu i min bil.
Lagligt.

Bilden har jag använt mig av två smarta objekt för att få fram himmlen också på det sättet som det såg ut.

3 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Tack för värmande kommentarer hos mig!!! Blev jätteglad.
I polisbilden sugs blickn in mot horisonten, ödesmättat är rätt ord för att beskriva det.

AnnaKK sa...

Och försöker nån protestera mot böterna så drar hon bara fram pistolen och viftar lite lätt med den, eller...!? 8-X

Skämt å sido... Jag vet inte om jag tycker det är riktigt rätt att böterna för fortkörning ska vara så gigantiska. Iallafall känns de i överkant jämfört med många andra brott, som nog de flesta tycker är grövre men som ändå ger ett i jämförelse lindrigare straff.

Men, men! Man får se upp helt enkelt!

Jätteläckert foto, och trevligt att himlen ville visa upp sej så där snyggt också. :-)

annette sa...

Gillar verkligen känslan i den här bilden,himlen man sugs in samtidigt som det känns lite ödesmättat.
Är ju så onödigt egentligen att åka dit för fortkörning, men ändå blir det ju ofta så tyvärr att man kör alldeles för fort, men inte utanför skolor, där är jag stenhård.

Ha en bra dag!

annette

Bloggintresserade