08 december 2010

Vackert hus i snöigt Främmestad


Jag har aldrig riktigt tänkt över detta hus förut.
Det bara har funnits.
Men nu, i snön, så vackert det blev!
Den blå färgen till den vita snön.
Svarta stuprör som harmonerar med svarta stammar.
En njutning för ögat.
.
Fast egentligen skulle jag lagt upp en bild på den färdiga redaktionen här.
Bara det att jag glömt ta den...
Kommer bilder strax på det som varit.
När jag nu jobbar själv, blir det lite mycket.
Har inte riktigt rutinen på att "gräva" och sålla bland händelserna.
Saknar min arbetskamrat som just nu gottar sig i Maimi.
Det var för hans skull jag skulle lägga upp bilden på redaktionen.
Så att han får riktigt mycket hemlängtan.
Och kommer hem.
Och delar skrivierierna.
:-D
Eller så lär jag mig hela prylen!
Skriv bättre, skriv fortare.
Som lokalredaktören i Grästorp "tipsade" om...
:-)

2 kommentarer:

annette sa...

Visst är det vackert!!
Och jag fördedrar ju kombinationen snö och sol som igår framför slask och blask, men det kan ju vara måtta på det hela;)
Typiskt "lagom" svensk vad gäller detta;)
Tror Du verkligen Din kollega längtar hem från solen med den bilden!?
Lura honnom med en annan solig och varm bild istället, snart syns inte mina små röda stugor för all snö, tog några bilder på det igår, kanske kommer i bloggen om lusten faller på!
Snäll lokalredaktör Du har som kommer med bra tips;)

annette

Elisabeth Källblad sa...

Han kom hem idag!!!
På måndag börjar han jobba!

I dag lördag har vi plusgrader, så nu har snön från träden försvunnit. DET är trist!

(visst är han snäll?!)

Bloggintresserade