27 december 2010

Varför...


...ta raka vägen, när man kan låta det svänga lite grann?

6 kommentarer:

AnnaKK sa...

Ha-Ha!

Ett tvättäkta charmtroll, tror jag bestämt! :-) Jättefint fångat, och härlig textsnutt till!

Jag "skojade till" fotot i mitt inlägg i online-programmet Picnik. :-)

Ja, visst är det mycket fusk med reorna. Nu har jag inte läst det som stod om det i nån kvällstidning idag (mer än rubriken på framsidan), men det har ju varit på tapeten förr...

Dottern och hennes kille ska av imorgon och försöka fynda en tv. Får väl se hur pass lurade de kommer att bli!? <:-) Själv är jag av den meningen att vissa saker kan få kosta lite mer bara det är garanterat bra grejer, plus att man vet att man kan få bra hjälp och service där man har köpt dem ifall de krånglar på nåt vis. Men ungdomarna verkar inte alls tänka så, och handlar ju gärna över nätet också bara det blir nån krona billigare så. <:-) Fast den här gången verkar de tänka "slå till" på en stormarknad i Växjö...

Tillbaka till ditt foto: Vilket härligt väder det är - är det taget idag??? Beställer genast något liknande hit tills i morgon! :-D

Elisabeth Källblad sa...

Det var dagens väder hela dagen! Underbart, men kallt. Flinga kunde/ville inte ens följa i mina spår, så djup var snön.
Jag hoppas solen kommer till dig också, det är lite lättare att stå ut med det vita då! :-)

Du vet du kan ta kameran på stativ och zooma in eller ut under relativt lång slutartid för en liknande effekt? Fast jag tror iof inte att pippin sitter stilla kvar... Det var nog en bättre idé som du gjorde. Jag är nog för analog i mitt tänk fortfarande!
:-D

AnnaKK sa...

Go´dagens!

Min önskan om lika vackert väder som på ditt foto var det inte minstaste lilla vädergud som hörsammade... :-I Här är helt igenmulet, grått och trist... Men bara sex grader kallt, så det känns nästan lite ljummet ute! ;-)

Jo, jag har försökt mej på det där zoomtricket nån gång, fast utan stativ. Funkade inte så bra... <:-) Rotade runt lite bland effekterna i Elements häromdagen, och vissa grejer - såna som kan vara ganska svåra att få till IRL - blir man ju nästan lite sur över att man kan fixa där med några enkla knapptryck bara. Men, men... Vi lever i den digitala eran, så är det!

Ha en fin-fin dag!! :-)

Elisabeth Källblad sa...

Nu har jag lagt upp min zoombild till dig i ett eget inlägg!
Med stativ.
Håll till godo!
I dag har vi också mulet, och kallt, fast det ska bli varmare uppemot -5 på fredag, enligt min lilla söta väderruta. (som jag snott av Annette)
:-D
Och ja, ibland tycker man att det bara borde vara att klicka lite på en tangent eller högst två...

Ha nu du också en suverän dag!

annette sa...

Att ta den raka vägen borde jag göra oftare, men jag liksom Din fanatastiskt söta häst väljer en massa kringelkrokar kanske i hopp om att finna något bätre bakom nästa krök;)
Kram

annette

Elisabeth Källblad sa...

Låt livet svänga lite Annette!
Helt rätt. Jag tror man får ut mer av livet då!
Kram

Bloggintresserade