24 mars 2011

Duktig sångare från Cabarén (bild nr 81 rest 284)

Den här killen va med när Cabarén i Nossebro hade sin premiär som jag bevittna och skrev om i tinninga.
.
Han brukar mest spela trumpet, men nu fick jag höra honom sjunga också. Mycket vackert!
.
Men, tja, han är lite blyg...
.
Funderar på att vara med med bilden på Moderskeppets kreativ retusch "utmaning". Fick inspirationen till bilden därifrån, men vet inte riktigt om jag vill/vågar?!
Vi får se, deadline i morgon.
.
I dag har jag lyckats ha av drivremmen till transportbanan på vedklyven...
-Duktigt!
I morgon får jag fixa en ny, innan första jobbet för tinninga.
"Flickan-bilden" kommer igen, senare.
(Klicka på bilden för att se den större)

6 kommentarer:

Annelie sa...

Som vanligt så blir det så häftigt när du gör något. Hur går det med uppdraget i Fotoklubben? Jag har inte fått "tummen ur" än. Tänkte på lördag kanske......
Kram

Elisabeth Källblad sa...

Tack Annelie! Skrev en kommentar hos dig precis, utan att veta du skrivit här... Tankeöverföring?
Ha ha...
Visst ja... tjitt, glömt... måste fixa. Men nu går jag ju på i morgon så vi får se hur tiden räcker, ska också åka iväg för ridsport...hummm!
Mer tid tack!

annette sa...

Helt klart att Du skall bidra med denna bild på moderskeppet, den här ju verkligen häftig och urläcker. Skicka in!!!!!

Ha en bra fredag!

annette

Bonnfrua sa...

Givetvis ska du skicka in bilden! Den är ju urläcker!!!!
Hoppas du får en bra helg!

Elisabeth Källblad sa...

Tack tjejer! Jag har skickat in den nu, men lite mer bearbetat. Den blev inte perfekt, men bättre. Nacken är kass och mössan hade kunnats fixas bättre. Vänstra vanten och mellanrummet till armen där är bättre redigerat.

Phu, det var svårt att göra någon "osynlig". Trodde jag valde en superenkel bild, men nä, så var det inte.
Eller så är jag bara så mycket nybörjare på detta !
:-D

annette sa...

Ja, Du har nog väldigt stora krav på Dej själv när det gäller detta med att redigera;)
Vanten och mellanrummet kan jag hålla med om, men resten är i mina amtörögon helt perfekt!!

annette

Bloggintresserade