20 april 2011

Full vårstädning (Bild nr 98 rest 267)



I flera dagar har jag hållt på att vårstäda ute. Det blir ju liksom inte mer än några timmar per dag, för man måste ju göra så mycket annant också.

Har bestämt mig för att restaurera mitt gamla stenparti som jag lät "växa igen" pga tidsbrist när barnen kom till världen.
Och hela gräsmattan på baksidan av huset förföll i samma veva.
Ska se om jag kan få lite fason på´t.

Bilden är från att jag bränner gammalt dött gräs från mattan. Tyvärr är det sorkarnas paradis så mycket jobb blir det.
Bilden är nermörkad, men lite av elden är framplockad igen genom en lagermask. Såklart uppskärpt och namnad, men sen är det inget mer. Får duga när tiden är knap.

3 kommentarer:

AnnaKK sa...

Innan fotointresset slog ner med full kraft var det trädgård som var ett av mina största intressen. :-) Idag är jag rätt glad över alla timmar jag la ner på den då, för vid det här laget är den faktiskt ett ganska så självskötande objekt med så mycket blommor i rabatterna att det helt enkelt inte får plats mer än några enstaka ogräs.

Men ett igenvuxet stenparti finns det här också... Så när du är klar med ditt kan du få komma hit och fortsätta! ;-)

Ha en jättefin skärtorsdag! :-)

Bonnfrua sa...

Trädgårdsarbete är skönt, när man känner att man vill och orkar.
Har kommit på att det här med perenner är samrt... i år behöver jag dela och flytta om några när tulpanerna blommat.
Hittade en rabattkupong på jord i "blaskan" igår som jag tänker utnyttja.

Önsakr dig en skön vilsam påsk!!!!

annette sa...

Har ju ingen trädgård så jag har då heller inte en susning om hur mycket jobb det är att sköta en. Men jag tror i alla fall att det oxå kan vara rätt så avkopplande och njutningsfullt när tiden finns.
Fast bränna skulle jag nog vara lite rädd för. Bränt barn skyr elden heter det ju och jag upplevde en verkligt stoooor brand som liten, så jag eldar aldrig jag;)
Fast jag gillar eld på bild som här hos Dej,och om Du lyckades få ihjäl några sorkar så applåderar jag!!

Ha en skön Påskhelg!

annette

Bloggintresserade