10 april 2011

Sista jobbet i kväll (bild nr 92 rest 273)

Spelningen är över, jag har hunnit fråga några i publiken vad det tyckte och rusar in igen för att få några ord med bandets sångare. .
Tyvärr kom jag först till andra delen, efter fikat, för innan var jag i Essunga kyrka på en intressant bildvisning från Tanzania och missionsarbetet där. .
Dit var jag också lite sen, för jag satt och skrev på artiklar till morgondagens tinninga. .
De var jag också lite sena med för jag hade varit på massor av ställen under hela dagen på lördagen och inte hunnit skriva något då, bara gjort grovsorteringen av bilderna. .
Sådant är mitt liv ibland. .
Och på något sätt trivs jag ypperligt på deadline!.
Tror det blir en fin tinninga i morgon. :-D

6 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Gillar det mjuka ljuset i din bild. Sedan ser jag falukorv(!!!) stå litad mot en medhörning. Men den sätter ju prägel på bilden på nåt sätt.
Sicken helg du har haft! HÄr har det högtryckstvättats altan och uteplats. Idag har barnen meddelat att studsmattans ska upp så det är väl bara att "lyda".

AnnaKK sa...

Jag är rätt glad att inte mitt liv är så där hektiskt - fast därmed inte sagt att jag inte skulle vilja ha ett lika intressant liv som vad du verkar ha, för det skulle jag verkligen vilja! Du kommer i kontakt med de mest skiftande miljöer, människor, händelser osv osv osv. Måste vara hur KUL som helst!? Synd bara att artiklar och så där inte skriver sej själva medans du pustar ut lite grann mellan alla mötena... :-)

Idag har mitt "umgänge" mest bestått av paddor. De är faktiskt inte alldeles ospännande, de där - iallafall inte när man betraktar dem genom kameran! :-D

annette sa...

Det finns ju positiv stress och negativ stress, kan uppleva båda sorterna i mitt jobb.
Idag tyvärr mest den negativa, övertid och en känsla av osäkerhet om man verkligen gjort rätt när man lämnar jobbet och hjärnan är så trött så den slutat fungera.
Hoppas alla patienter överlever dagens handhavande och doseringar!
Gillar Dina vitt skilda uppdrag under helgen, måste vara stimulerande, även om det blir lite pressat schema emellanåt.
Bilden här ovan gillar jag med den aukustiska gitarren och trälådan i ett fint ljus, och FALUKORVEN vad gör den där, matsäck som blev över;)

Kul att se Dej här igen!
annette

Elisabeth Källblad sa...

Bonnfrua, vår studsmatta är redan uppe, den måste ha kommit upp i helgen, utan att jag märkt det! Ungarna fixar det själva med pyttelite suport av pappa. Snart är du också där! :-)

Anna, jag det är superkul att få se och vara med på så mycket! Och det är en fin idé med självskrivande artiklar... hummm, asgarv! Paddor/grodor är väldigt spännande, jag hör dem men så fort jag närmar mig dem säger det blurp ner i vattnet. Såg i alla fall en stor romklunga, eller vad man nu kallar det för. Ska fota där så fort jag är färdig med alla artiklar!

Annette, klart dina patienter överlever! Så fel tror jag inte det kan gå. Själv var jag också rejält trött efter sista jobbet i dag. Men visst är det roligt, men att hela tiden ta in ny information är tröttande på ett helt annat sätt än fysisk motion!

Ha nu alla tre en helt underbar tisdag!

annette sa...

Falukorven????

annette

Elisabeth Källblad sa...

Du har fått ett helt eget inlägg om saken nu!
ha ha!

Bloggintresserade