11 augusti 2011

Konstgräsplanen 1:a Seriespel (Bild nr 207 & 208 rest 157)


Kanske lite långsökt av mig...
Men jag bara måste hitta på något för att ha skäl att lägga upp bilden på denna fina lilla kille.
(Klicka på bilderna för större variant.)

Jo, så här är det.
I dag spelade våra tjejer första seriematchen efter sommarledigheten.
De mötte Sollebrunn.
De spelade den första riktiga matchen på vår helt nya konstgräsplan i Nossebro, som alla fotbollsklubbar i kommunen varit med om att anlägga.
På invigningen var det två matcher, men de var ju bara invigningsmatcher. Detta i dag var första riktiga matchen. På blodigt allvar! :-)

Jaha, och vad har då denna lilla kille med det att göra.
Jo, hans storasyster var med i laget.
Han var där och kollade matchen. Bilden är tagen där och då.
Men, han är född den 3 maj.
Och det var den 3 maj som Främmestad/Nossebro mötte Sollebrunn i årets första seriespelet på deras hemmaplan av konstgräs. Då spelades det oavgjort 2-2. Vädret var ruskigt kallt.
Nu var det första matchen efter lovet, på vårt konstgräs, och tjejjerna vann med 2-1!!! Vädret var även i dag kallt.

Japp, jag vet, långsökt...
Men jag gillar verkligen bilden.
Och ja, den är ruggigt fixad i ps!

10 kommentarer:

AnnaKK sa...

Långsökt eller inte - jag köper din förklaring! :-D

Så ni har fått ert konstgräs nu. Kul!!! Att alla klubbarna anlagt det tillsammans hade jag missat - hur ska tiderna på det fördelas så alla blir nöjda, tro? :-) Älmhult fick konstgräs ifjol och det räcker visst inte riktigt till ens till de egna lagen + att de andra klubbarna i Älmhults kommun också ska ha tillgång till det... Så vi hoppas att vi får tillbaka några av dem som hyresgäster hos oss till vintern! :-)

Jag tänkte väl det, att om det är någon som ser den tredje "pinnhållaren" i mitt foto från igår, så skulle det vara du! :-D

Förövrigt så ser alla som tittar på mej när jag fotar dom arga ut, så jag vet faktiskt inte om jag vågar lägga ut de bilderna!?! ;-)

Idag ska jag fota fyrbenta varelser med förhoppningsvis snälla ögon - om inte vädret sviker mej alldeles. :-)

Ha en bra dag!

Della sa...

Långsökt..nja, det beror väl på... Du har ju en historia där. :-) Och bilden tycker jag om.

Bonnfrua sa...

Jag förstår att du gillar bilden på killen! Tänk om dagis- och skolfotografierna var sååå rejält behandlade...

Ang kantarellerna: En dam smög sig omkring mellan tallarna i vår skog när vi letade kantareller, hon gick där de bästa ställena är. Tur för henne att vi har allemansrätten. :-)

annette sa...

Ibland måste det ju bli lite långsökt för att få till det hela;)
Och jag förstår att Du verkligen ville få med den här killen i ett sammhang och det lyckades Du bra med!
Kul att lagen fått en plan som går att spela på hela året, att det är blodigt allvar det syns verkligen på tjejerna;)
Bilden på killen är helt fantastiskt fin, vet ju inte riktigt vad Du gjort, men det Du gjort ger bilden ett liv och en lyster som är sällsynt att se på en porträttbild!
Sv.
Räkfrossa har jag haft ett antal ggr under semestern, skulle nog kunna leva långa perioder på skaldjur, fast idag skall det bli kålpudding till lunch, skall oxå bli gott för det händer nog en gång om året att jag gör en sådan;)

Ha en bra dag!

annette

annette sa...

Skall bli spännande att se om min lååånga kommentar kommer med här, precis när jag klickade in den, ploppade det upp tre kommentarer, får kolla senare!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Anna, jag vet faktiskt inte. Men vi är ju en så liten kommun att jag tror det fixar sig. På något sätt räcker allt nästan alltid till alla som vill här...
Ler du?
Är det hundar i dag? För mig blir det hästar på lördag igen. Shettisutställning och fältritt (sånt som det var i Malmö, fast detta är på en betydligt lägre nivå... :-)) Jobbar alltså.

Tack Della! Jag tycker också mycket om den.

Bonnfrua, det är tur för dem ja, men tänk alla gånger man går på andras marker och hittar de härliga små gulingarna!!! Då är det tur för oss att allemansrätten finns! :-D

Elisabeth Källblad sa...

Annette, här satt vi och skrev samtidigt! :-) Tack för snälla ord!

Räk- och kräft-frossa är det bästa jag vet! Har alltid färdigskalade räkor i frysen, men att skala själv är det absolut bästa!

Kålpudding får jag inte i min familj, med nöd och näppe går kåldolmar ner nån gång om året... :-/ Synd. I dag står valet mellan köttkorv och stuvad blomkål eller rådjurssadel...
:-D

annette sa...

Pax för rådjurssadel:)

annette

Elisabeth Källblad sa...

Läste just i tinninga att "fredagsmys" innebär att det ska vara mycket lättlagad mat den dagen...
Fast det är klart, in i ugnen, 1½ - 2 timmar 175 grader, klart!

Problemet ligger snarar i att jag ska vara på jobb i kväll. En simklubb som ska träna här.

annette sa...

Ja, det kanske är bättre en annan dag, men gooooott är det!
Kålpuddingen är i ugnen nu, lite "baltigt" är det allt;)


annette

Bloggintresserade