04 augusti 2011

Onsdagens tinninga... (Bild nr 204 rest 161)


(De är inte helt färdiga här, ska byta när jag är inne nästa gång)
Det var kokhett i den lilla lund som faktiskt ridskolan ligger i. Man tänker inte på det annars, men hela området är omringat av höga träd och dämpar effektivt minsta bris att slinka igenom!
Blinningarna hade kalas på hästarna som skulle visa upp sig från sin bästa sida... Inte helt enkelt.

Arne Karlsson visade ett Nordsvenskt sto också, men den bilden fick inte plats i tinninga. Så bloggen visar den i stället.
Lägg speciellt märke till att alla hästmänniskor verkar gå synkroniserat med sina hästar...

6 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Du står på. Skulle hatt med min datter hit hvor det er så mye hest.

Arto sa...

Hej.
Är det din bild med mustasch prydda damen?
Oavsett en så f......at bra fångad bild.
Humor, dramatik och nytta samtidigt.
Kul
Mvh Arto

AnnaKK sa...

Ha-Ha!

Tidningsbilden ÄR verkligen superduper - och synnerligen vältajmad! :-D

Undrar om inte alla som visar upp djur i utställnings- och showsammanhang går/springer så där synkat - och ser det hela mer eller mindre som en slags dansuppvisning? :-)

Den där fälttävlan i Malmö, förresten...? Blev det kanske inget besök på, eller?? Jag har aldrig sett sån i verkligheten, men kan tänka mej att det är rätt häftigt - iallafall om man får möjlighet att stå riktigt nära nåt hinder, och gärna ett sånt som är kombinerat med vatten. :-)

Elisabeth Källblad sa...

Morten, det är utställningar och premierinar även i Norge, åk dit vettja. Jag har varit på flera, min förra hinst var godkänd för Nosk sponponnieavel!

Arto, japp, min bild. Jag sätter bara ut tidningssidorna här om det är mitt eget. Klart det kan ibland bli lite av någon annans också, som pilgimsvandringen. Kanske ska vara tydligare i fortsättningen, tack för att du gjorde mig uppmärksam på det, och tack för berömmet!

Anna, för att börja bakifrån. Nej, det blev inget besök, jag ville bara hem på torsdagen. Och jag har ju fotat (på jobb, bland annat för tidningen ridsport) så otroligt mycket hästhoppning speciellt fälttävlan. Det är häftigt, och när man står jämte ett hinder som är 150 cm högt, då först inser man på riktigt hur högt de hoppar!!!

Hundutställningar är ju mer din specialitet. Där vet jag inte. Men på hästsidan tror jag nog de flesta är synkade med sina djur... Du får kolla nästa gång du är ute! :-)

Visst blev den skön! En typisk AnnaKK bild väl!? Lite vid sidan av så där! :-D

AnnaKK sa...

Jag lär kanske aldrig få tillfälle att ta ett sånt där foto, så att kalla det för en AnnaKK-bild är nog till att ta i!? :-D Men det är ett situationskomik-(kan man säga så???)foto helt i min smak - det är iallafall ett som är säkert!!

Beklagar mej idag på bloggen att de flesta av mina foton hinner bli gamla innan jag är klar med dem så de kan visas upp i offentligheten... Och nu blev jag "påmind" här av dej, om att jag fortfarande inte har gjort speciellt mycket vid mappen med foton jag tog på den stora hundutställningen i Hässleholm i våras. Får väl leta bland dem då efter svaret angående om hundar och handlers också springer synkat! ;-)

annette sa...

Har väl inte sett så mycket av premieringar vad gäller några djur, men om jag gjorde det så skulle jag säkert noterat detta med synkroniseringen, går ju knappast inte att missa;)

Nordsvenskar gillar jag skarpt, det är lite att hålla i det;)

annette

Bloggintresserade