29 augusti 2010

Jobb-iga kräftskivor...


Jobbarhelg med kräftskiva på det privata planet.
Gick sådär.
Drack en och en halv liter av ICA:s kolsyrade vatten med apelsin och granatäpplesmak.
Käka två kilo kräftor tillsammans med dottern. Gott!
Sen lämnade jag sällskapet för att plåta Refreshments i Råglannaparken.
(tre mil tur och retur från där vi var)
(Råglannaparken ska jag berätta mer om senare för er som inte är härifrån.)
Det var jag och vakterna som var nyktra, typ.
Kom tillbaka, samlade ihop familjen för avfärd hem.
Upp tidigt i morse för musikgudstjänst i Fåglums kyrka.
Livet leker!
Resten av min helg finns i morgondagens tinninga, två sidor.
Det sista kommer i onsdagens.
Läs och njut.

3 kommentarer:

AnnaKK sa...

Jag har trevligt nog inte behövt jobba den här helgen. :-) Men kräftor fick jag däremot peta i mej några stycken i lördagskväll... Vi hade en liten kräftskiva här hemma tillsammans med några vänner. Är inte så-å-å förtjust i kräftor, men det är ju ändå nåt visst med den sortens fest. :-) Dock helst med måttliga mängder alkohol!!

annette sa...

Tror egentligen att kräftor alltid avnjuts bäst med vatten av ngt slag, detta med en snaps per klo går jag inte på, för då skulle jag bara på sin höjd få äta en kräfta;)

annette

Elisabeth Källblad sa...

Vatten är en underbar dryck! Och med salta kräftor var det abolut inte dumt.
När jag inte jobbar och inte kör, så kan det gärna bli några pilsner till, gärna folkis. Men det där med nubben, nä den står jag gärna över också!
Men nästa gång, även om jag inte kör, tänker jag nog varva med smaksatt vatten, inte dumt alls!

Bloggintresserade