13 augusti 2010

Mycket att göra


Ibland kommer allt på en gång!
På en liten ort får man "dela upp sig".
För ett tag sedan skojade jag och skolchefen om att när jag la ifrån
mig kameran och bocket var jag "mamma" i stället för reporter.
Det ständiga dilemmat på en så liten ort.
I onsdags kväll, efter tinninga, gjorde jag ett jobb för ridsport.
Lägger upp det på bloggen så fort det publicerats!

Ursäkta glest bloggande, men det är så jäkla fullt upp just nu!
(Å ingen otur denna fredagen den 13... Yes!)

4 kommentarer:

annette sa...

Ja, tid är det ständigt ont om, borde vara kortare arbetsdagar och mer fritid;)

Idag har jag "lekt" nyhetsfotograf, inget skoj egentligen med barn som "rövas" bort och körs iväg i en bil med en rattfull förare.
Våran lokaltidning verkar vara jäkla dålig på sådant här, har skickar in till dom om vad som egentligen hände, får se om dom reagerar;)

Ha det så bra!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Vad menar du har hänt?
Greppar inte riktigt, eller så är jag bara för trött...
Vi har haft "Nossebrokalaset" och jag har just kommit hem. Men har skickat både text och bilder till måndagstinninga från redaktionen.
I morgon shettisutställning, bland annat...
Trött.

AnnaKK sa...

Go´dagens!

Pratade med en "halvbekant" en stund igår, och han rabblade upp allt han hade på gång i helgen och på måndag ska han öppna en ny filial i sin affärsverksamhet... "Och på tisdag ska vi ha barn", kom det sen - ovanpå allt det andra! :-D Att hans fru är gravid visste jag om, men inte att det var dags redan!? Planerat kejsarsnitt. :-) Får väl se om han hinner med allt han har tänkt sej, bland annat att få huset sålt eftersom de behöver ett större nu när familjen utökas igen. Huset de ämnar köpa ska dessutom totalrenoveras, så blir det affär lär det inte bli en lugn stund i den familjen på jag vet inte när. Men de försöker förverkliga sina drömmar, och det gör de helt rätt i! :-)

Elisabeth Källblad sa...

Hej du Anna!
Din halvbekant låter som jag.
Och jag har inte hunnit allt jag skulle vilja hinna!
Men vi jobbar på det, och barnen är redan tonåringar.
Ja jisses så det blev.
Ha det så himla gott!

Bloggintresserade