12 december 2010

Malma Lucia


I dag fortsatte min "Lucia-jakt".
Jag fann dem i Malma.
Modell riktigt rediga.
.
För er som inte bor här och blir lite undrande över min "jakt".
I stället för att vi ska skriva ungefär samma sak om alla som firar Lucia, i bygdegårdar, på scouterna, i skolorna, på dagisen (förskolor, ja jag vet) så samlar vi ihop alla vi hittar och sätter på ett helt uppslag. Då blir det bara det viktigaste i en förlängd bildtext till bilderna och alla får en chans att vara med. Ska vi skriva en hel artikel om alla och envar, så kommer inte alla få plats. Eller så gör man bara notiser, men då blir alla bilder mycket små och oansenliga.
Så det är ett fungerande bra sätt, men ett himla spring för att fånga alla!
:-D

5 kommentarer:

annette sa...

Hårt på jobbet nu då förstår jag, för Lucia är ju något som firas överallt, verkar vara lite av ett uppsving igen vad gäller Luciadagen.
Behövs ju lite ljus och firande den här tiden på året.
Väldigt söta små Lucior, hade gärna serverats kaffe av dem.
Lite annorlunda att se Trosa i vinterskrud idag, var dock en fin upplevelse för Trosa är Trosa i alla väder,lunchen var helt superb!

Ha det så gott!

annette

AnnaKK sa...

Mycket bra idé!! :-)

Jag har inte sett skymten av något lussetåg denna helg, men det kan ju bero på att jag mest bara har varit hemma... Skillnad för några år sen då framförallt dottern var med både i kyrkan och i bygdegården (sonen ville inte hålla på i lika många år som hon) - fast jag har alltid tyckt att det var luciastågen i skolan som var de allra finaste och mysigaste. :-)

Får kanske smyga mej upp någorlunda tidigt i morgonbitti och titta på tv:s luciatåg... (Ja, jag antar att de fortfarande har ett sådant!? Hm??)

I kväll har jag gottat mej åt ett helt annat tv-program: Sportsänding från damernas handbolls-VM. Vilken kanonmatch mellan Sverige och Norge, och resultatet känner jag mej salig över ännu! :-D

Elisabeth Källblad sa...

I morgon blir det rena "gatloppen" när man ska hinna med och fånga dem. Men i morgon är också min kollega tillbaka!!!
Jippi!
Vi kommer köra så att det ryker!

Ja, Trosa är helt outstanding. Spelar nog ingen roll vilken årstid. Det är ju husen och vattnet som är så genuint harmoniskt.

Antar det var födelsedagsluch!
Grattis!

Elisabeth Källblad sa...

Oj, såg inte din kommentar förrän jag lagt in min (och duschade mellan...)
Det är min kollegas idé sedan några år tillbaka att köra Lucia-sidor. Men jag kan bara hålla med, det är en bra sak för nästan alla får då vara med. Och i den åldern vill man gärna vara med i tinninga.

Hade jag inte jobbat på tinninga, så hade nog inte jag heller fått se något lussetåg. Mina barn har också vuxit ifrån det nu.

Tror de har något på tv på morgonen, men vet inget...

Handbollen ja, var det inte magsjuka där med, spritning och magsjuka tyckte jag hörde på sportradion när jag var ute på jobb i kväll.

annette sa...

Tack för Grattishälsning, själv sov jag vid 12-slaget:)

Skönt att Din kollega är tillbaks igen, Ni får ha en bra dag i luciajakten idag!


annette

Bloggintresserade