02 december 2010

Renoveringen fortskrider

I dag fick jag krypa under för att kolla mejlen till redaktionen.
Sen pös jag iväg, vill ju inte störa målarna för mycket.
De tror de ska vara klara till måndag.
Hoppas, för det är faktiskt enklare att bre ut sig på redaktionen och ha tillgång till alla telefonnummer och annat.
I morse ringde en kvinna till min mobil (nummret står på dörren) och skulle ha en dagens ros införd till fredagstinninga. Sånt ska betalas direkt. Men det gick ju inte. Den ska också vara inne före klockan tio för att komma med. Nu vet jag vem hon är, så det är inga beskymmer, men tänk om jag inte vetat?
Eller som när fritiden/rehab på Kerstinsås skulle ha en annons, också till i morgon. Jag fick ta vägen förbi dem och hämta upp det. Det blir extra resor helt klart också.
Så, det ska faktiskt bli väldigt skönt när allt fungerar som vanligt igen!
(och förhoppningsvis från en riktigt fin och fräsch lokal)

2 kommentarer:

annette sa...

Tur Du bor och jobbar på en mindre ort, så Du känner människor och omgivningar.

Hoppas nu verkligen att allt är klart till måndag!

Håller tummarna!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Tur det ja.
Och det är färdigmålat, så det är så fint nu så!
Kommer en bild sen. Nu trött!
Ha en bra måndag, Annette!

Bloggintresserade