16 oktober 2010

Sista jaktbilden


Tror jag...
Jag organiserar här en bild med hela Främmestads jaktsällskap.
Det var några andra som passade på också. ..
I mitten ser ni Per Jonson, vikarie på Grästorpsidorna, tillika reporter på en jakttidning.
Han skrev för jakttidningen, jag för Essungasidorna.
Jag har aldrig förut köpt en jakttindning, men nu känns det faktiskt lite lockande. Att se hur han beskrivit det vi båda varit ute på.
Men ska också berätta, jag hade en pyttestund på mig, han hela dagen...
Där är skillnaden, lokaltinning - specialtidning.

6 kommentarer:

AnnaKK sa...

I det här huset har vi inga sovrumsmattor, men ett tjockt lager av jakttidningar på golvet nedanför sängen! ;-)

Elisabeth Källblad sa...

Hummmm. Kan funka!
Borde bli lite tjockare frampå höstkanten, typ oktober, när kylan blir tuffare.
Hmmm, kan absolut funka!
:-D
Kanske ni då kommer få läsa om Främmestads jakt?

AnnaKK sa...

Jag ska hålla ögonen öppna för det! Dock är det väl inte jag som läser dessa tidningar, men visst händer det... Och nu har jag ju en extra bra anledning!? :-)

Elisabeth Källblad sa...

Jag ska fråga Per när det kommer och i vilken, så slipper både du och jag plöja igenom högar av dem...
;-)

AnnaKK sa...

Bara för att du sa manipulerad bild och fortfarande är kvar i älgjakten... ;-) Detta:
http://handerblandander.blogg.se/2009/october/i-skyttens-tecken-och-algens-vankrets.html
är en bild jag gjorde ifjol, för att retas lite med storjägaren (svärfars bror, som sköt just denna älg i jakten då). :-)

Elisabeth Källblad sa...

Den var helt klart bra!
Det kommer nytt inlägg här snart.
Men allt är ju relativt!
:-D

Bloggintresserade